محسن صالحی نیا عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی توس در جمع خبرنگاران افزود: در تبصره 18 قانون بودجه امسال، منابعی برای حوزه های رونق تولید، بازسازی و نوسازی ماشین آلات و خط تولید و طرحهای نیمه تمام تولیدی اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: برخی منابع مالی نیز به صورت کمکهای بلاعوض برای توسعه فناوری، فضای کسب و کار و کلینیک های مشاوره ای مربوط به واحدهای تولیدی در بودجه لحاظ شده است.
وی بیان کرد: با توجه به سیاست های کلان اشتغال کشور، همین منابع مالی در تبصره 18 بودجه سال 98 تکرار می شود که از منابع داخلی بانکها، منابع صندوق توسعه ملی و یارانه سود تسهیلات تامین می گردد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: امسال 200 هزار میلیارد ریال توافق نامه از محل یارانه سود تسهیلات به بخش تولید اختصاص یافت که در سال آینده با توجه به نیازمندی های حوزه تولید، این مبلغ در بودجه پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه های مرتبط با تولید و قیمت تمام شده آن، اعتبارات بخش تولید در بودجه سال آینده افزایش خواهد داشت که این اعتبارات به ترتیب برای تامین سرمایه در گردش واحدها و اتمام اجرای طرحهای نیمه تمام تولیدی و نوسازی ماشین آلات و خط تولید هزینه می شود.
وی در پاسخ به سوالی در باره تامین ارز واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید گفت: امسال حدود 14 میلیارد دلار از محل ارز حاصل از صادرات نفت و منابع بانک مرکزی به واردات کالاهای اساسی اختصاص یافته است.
صالحی نیا اظهار داشت: 28 ردیف کالایی در دسته بندی گروه های کالایی جزو اقلام اولویت دار برای تخصیص ارز در نظر گرفته شده است که برای واردات آنها ارز 4200 تومانی دولتی اختصاص می یابد و عرضه آنها تا آخرین زنجیره تحت نظارت قرار می گیرد.
وی بیان کرد: واردات برخی مواد اولیه مانند ملزومات صنعت چاپ و نشر از قبیل کاغذ تحریر و کاغذ چاپ مشمول تخصیص ارز 4200 تومانی قرار گرفته و توزیع و نظارت آن برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارز لازم برای باقی کالاها مانند مواد اولیه تولید، ماشین آلات و دستگاه ها که در اولویت دوم قرار می گیرند، از طریق بازار ثانویه و سامانه نیما تامین می شود.
صالحی نیا در باره ترخیص تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر از گمرک نیز گفت: بخشی از این تجهیزات از گمرک ترخیص شده، بخش دیگری از تجهیزات هنوز وارد کشور نشده و بخشی از تجهیزات نیز در انتظار تخصیص ارز برای ترخیص است.
وی افزود: با توجه به اینکه ثبت سفارش برای واردات تجهیزات تصقیه خانه فاضلاب چرمشهر انجام شده است، اگر کد تخصیص ارز از سامانه نیما داشته باشد، ارز آن توسط بانک مرکزی تخصیص خواهد یافت.
وی در خصوص اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار برای تصفیه خانه فاضلاب چرمشهر گفت: هنوز تخصیص های اعتبارات ملی به استانها انجام نگرفته و پیگیر آن هستیم که هرچه سریعتر این اعتبارات تخصیص یابد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، امروز از واحد تولیدی چرمیران در شهرک صنعتی چرمشهر مشهد، واحد چاپ و نشر در فاز چهارم شهرک صنعتی توس، یک واحد تولیدی تصفیه کننده های آب در شهرک صنعتی کلات بازدید کرد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.