سید سعید شاهرخی روز شنبه در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی همدان اظهار داشت: گروه های مختلف معاند برای تقابل با ملت ایران بیکار نمی‌نشینند هر چند شمار آنها در برابر سیل بزرگ خانواده های مومن و متعهد بسیار اندک است.

وی اضافه کرد: با وجود  شمار اندک افراد گرفتار در دسیسه دشمن اما اگر به نفود معاندان توجهی نشود اینها گسترش می یابند بنابراین نباید اجازه این میزان فعالیت اندک نیز به گروه های معاند داده شود. 

استاندار همدان بیان کرد: در حال حاضر دستگاه های بزرگ و موثری همچون کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش در حوزه کودک و نوجوان در حال فعالیت هستند و دانش آموزان در بهترین ساعات روز در دسترس آموزش و پرورش قرار دارند. 

شاهرخی افزود: اداره کل امور اجتماعی و اداره کل امور بانوان استانداری به عنوان هماهنگ کننده دستگاه مرتبط نقش مهمی دارند و می توان در این حوزه از توان سازمان های مردم نهاد نیز بهره گرفت.

وی اظهار داشت: در صورت تدوین آیین نامه و اساس نامه مرکز تربیت کودکان و خانواده و تایید این اساسنامه توسط شورای فرهنگ عمومی، از محل اعتبار سازمان امور اجتماعی کشور می توان اعتبار خوبی برای این طرح دریافت کرد.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان بیان کرد: طرح تقویت معلمان روستاها چندین سال انجام شده است که در این راستا ۶۰۰ معلم از روستا جذب شدند و در همان روستاها در حال تدریس مطالب قرآنی هستند.

جواد صدیق گفت: زمینه برگزاری جلسات قرآنی در ۲۰۰ روستا فراهم شده که این کار چراغ راهی برای هدایت مردم و نسل جدید جامعه است هر چند ادامه این طرح نیازمند اختصاص بودجه است.

وی از معاونت قرآنی خواست ۱۴۰ میلیون تومان برای تداوم طرح تقویت معلمان روستاها اختصاص دهد هر چند تخصیص این اعتبار در گام نخست مستلزم تایید طرح در شورای فرهنگ عمومی است.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان ادامه داد: یکی دیگر از طرح های این بنیاد، چاپ کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم است که در این کتاب ها ۱۲۰ موضوع قرآنی گنجانده می شود و در ماه رمضان چاپ و در اختیار معلمان قرآن قرار می گیرد. 

صدیق افزود: طرح ادغام اطلاعات جامع قرآنی با هدف داشتن بانک اطلاعاتی دقیق در استان تهیه شود تا بتوان اطلاعات جامعی از مراکز و جوامع قرآنی، جلسات، اساتید، حافظان قرآنی و قاریان به دست آورد.

وی اظهار داشت: برای تربیت استعدادهای درخشان قرآنی در مدارس، نیازمند شناسایی دانش آموزان مستعد در مدارس ابتدایی و راهنمایی با هدف تربیت نخبگان قرآنی هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.