جواد انصافی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تئاتر خیابانی باید راحت و سهل اجرا شود و قابلیت اجرا در هر محل و منطقه‌ای را داشته باشد.

وی اضافه کرد: موضوع این نمایش‌ها باید به اندازه‌ای جذاب باشد که بتواند مردم را پای اجرای خود نگه دارد و مخاطبان با دیدن نمایش بدانند که دغدغه‌های آنها و موضوعات روز مورد نظرشان در آن پرداخته شده است.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزیون گفت: تئاتر خیابانی نسبت به سال‌های قبل پیشرفت کرده اما توقع ما این است که آثار خیابانی قوی‌تر و جذاب‌تر از این تولید شود.

انصافی برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را اقدامی مفید دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تبادل افکار گروه‌های مختلف و مطرح شدن هنرمندان شهرستان‌ها در جشنواره، می‌توان برگزاری این رویداد را اتفاق مثبتی قلمداد کرد.

این هنرمند با اشاره به تصمیم دبیر جشنواره نسبت به حمایت از ادامه جشنواره با اجرای آثار برگزیده در شهرهای مبدا، گفت: این تصمیم باعث می‌شود که جشنواره همین‌جا در همدان تمام نشود و گروه‌های منتخب با اجرای نمایش در شهرهای خود، جشنواره را تا چند ماه زنده نگه دارند.

وی افزود: با این اقدام مردم دیگر شهرها نیز پی می‌برند چه اثری در شهر آنها ساخته شده و از ثمرات جشنواره بهره‌مند می‌شوند.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مجید قناد و با شعار "کودک، طبیعت، تئاتر" از ۱۶ آبان آغاز شد و تا بیست و یکم این ماه ادامه دارد.

۵۳ نمایش ایرانی و خارجی در این رویداد جهانی اجرا می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.