به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار کودک، تئاتر و طبیعت در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه جشنواره ساعت ۱۵ امروز با حضور مسئولین کشوری و استانی و انبوه علاقمندان به هنر تئاتر، در پیاده راه بوعلی سینای شهر همدان برگزار می شود.

بنابر اعلام مجید قناد، ۱۲ کمیته تخصصی برای اجرای هر چه بهتر برنامه ها پیش بینی شده و ۹ سالن نیز برای اجرای نمایش ها و برگزاری کارگاه های آموزشی در نظر گرفته شده است.

سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برای اجرای آثار خردسال، سینما کانون برای برگزاری کارگاه ها، سالن اصلی و پلاتوی مجتمع شهید آوینی، سالن اصلی و پلاتوی مجتمع شهید آوینی، پلاتوی استاد عبادی و تالار فجر برای اجرای نمایش ها در بخش های مختلف در نظر گرفته شده است.

۵۲ نمایش در دوره بیست و ششم جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اجرا می‌شود که ۵۰ نفر از ۴۰۰ مهمان جشنواره مهمانان خادجی مربوط به ۷ کشور اسپانیا، ایتالیا (۳ اثر)، آرژانتین، یونان، تاجیکستان، فرانسه و بلژیک هستند.

تهران، همدان، اصفهان، بوشهر، البرز، خراسان رضوی، لرستان، مرکزی، گیلان، یزد، هرمزگان، مازندران و قم استان هایی هستند که در جشنواره حضور دارند و ۸ گروه از همدان برای اجرای تئاتر در ایام برگزاری جشنواره به شهرستانها اعزام خواهند شد تا تمامی مناطق استان همدان از این برنامه ها دیدن کنند.

امروز همزمان با نخستین روز آغاز بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۱۰ نمایش در همدان به روی صحنه رفته است.

نمایش «افسانه ماردوش» در بخش نوجوان به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی محمد جهان‌پا در سه سانس ۱۰ صبح و ۱۵ و ۱۷/۳۰ عصر در تالار اصلی مجتمع بوعلی‌سینا به روی صحنه می‌رود.

در تالار اصلی مجتمع شهید آوینی در سانس‌های ۱۰/۳۰ و ۱۷/۳۰، نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» در بخش کودک به نویسندگی سپیده فلاح‌فر و کارگردانی الکا هدایت از تهران به روی صحنه رفته است.

46

نمایش «نمکی و دیو الکی» به نویسندگی محمد حسن شایانی و کارگردانی سعید باغبانی از همدان در بخش کودک و در سه سانس ۱۰/۳۰ و ۱۵ و ۱۷/۳۰ در تالار فجر اجرا می‌شود.

اجرای نمایش «خندنده» به نویسندگی محمد پارسائی‌خواه و کارگردانی مجتبی لاله‌زاری از استان یزد در ساعت ۱۵ و ۱۷/۳۰ در تالار مهدیه همدان به روی صحنه می رود.

نمایش خیابانی «آینده مال بچه‌هاست» به کارگردانی هیام احمدی از اصفهان در ساعت ۱۵/۳۰ و نمایش «اوکسی در جزیره بدنستان» به کارگردانی نسا بخشی از همدان در ساعت ۱۶/۳۰در محوطه مجتمع بوعلی‌سینای همدان اجرای عمومی خواهد داشت.

در ساعت ۱۵/۳۰ در محوطه شهید آوینی همدان، نمایش خیابانی «نقالی بیژن و منیژه» به کارگردانی مرجان حسین نشتایی از مازندران و نمایش «مرغ، درخت، گل» به کارگردانی غلامرضا محمدی از مشهد در ساعت ۱۶/۳۰ اجرا می شود.

دو نمایش خیابانی «نقالی رستم و کک کهزاد» به کارگردانی رضا سالاروند از لرستان و «نقالی رستم و تهمینه» به کارگردانی طاهره شفیعی از همدان در ساعت ۱۵/۳۰ و ۱۶/۳۰ به ترتیب در محل پارک کودک همدان اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است، بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد از ۱۶‌ لغایت ۲۱ آبانماه در همدان میزبان علاقمندان به هنر تئاتر کودک و نوجوان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1288618
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.