سعید باغبانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رویکرد اصلی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان پرداختن به شعار "کودک، طبیعت و تئاتر" و در بیشتر نمایش‌های ارسالی به دبیرخانه این موضوع رعایت شده است.

وی یکی از نکات مثبت فراخوان آثار این دوره جشنواره را تولید آثار با سوژه‌های جدید دانست و گفت: در بازبینی آثار، نمایش‌هایی با موضوع تکراری حذف شده تا تماشای تئاتر برای تماشاگران کسالت‌آور نباشد.

عضو هیات بازبینی بخش خیابانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به ویژگی‌های نمایش خیابانی اشاره کرد و افزود: ارتباط، انتقاد و طنز از شاخص‌های اصلی این نوع نمایش است.

باغبانی تاکید کرد: تئاتر خیابانی باید انتقاد را به شکل طنز بیان کرده و همچنین با تماشاگر ارتباط خوبی برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان بنیان‌گذاری شده خاطرنشان کرد: این رویداد مانند یک فرزند هر روز در دامان مهد تاریخ و تمدن بزرگ و قوی می‌شود.

این هنرمند اجرای تئاتر را موجب رشد هنرمندان این عرصه دانست و  ابراز امیدواری کرد: اجرای تئاتر کودک محدود به زمان برگزاری جشنواره نباشد و در تمام روزهای سال این اتفاق رخ بدهد.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار "کودک، طبیعت، تئاتر" از ۱۶ تا ۲۱ آبان در همدان برگزار می‌شود.

۵۲ نمایش ایرانی و خارجی در ایام جشنواره به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.