وحید خسروی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مخاطب خردسال، کودک و نوجوان هرکدام یک نوع درک و نگاه به مسائل دارند و فضاسازی و ارتباط‌گیری با هر کدام از آنها باید در تئاتر کودک تغییر کند. 

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه خردسالان زود همزاد پنداری کرده و خودشان را به جای قهرمان نمایش قرار می دهند، افزود: خردسالان ذهن پیچیده ای ندارد و سازنده اثر حق ندارد داستان را پیچیده کند.

وی خاطرنشان کرد: دنیای امروز، مسئولیت پذیری و پذیرش جایگاه را به کودک و خردسال یاد نمی دهد و خانواده ها به جای بچه ها تصمیم می گیرند؛ در حالی که این کار اشتباه است.

خسروی گفت: این کار باعث از بین رفتن حس مسئولیت پذیری کودک در آینده می‌شود و در نمایش" حیاط خانه ما" به زبانی ساده و شیرین این موضوع را بیان می‌کنیم.

کارگردان" حیاط خانه ما" افزود: این نمایش قصه لکه رنگی است که تصمیم گرفته دیگر رنگ قرمز گیلاس نباشد و سفری را آغاز می کند که متوجه حضور معنی‌دار خود می‌شود.

وی یادآوری کرد: در این نمایش از تکنیک پاپ آپ استفاده شده و دکور نمایش یک کتاب سه بعدی به همراه تعدادی عروسک های مینیمال که باعث می شود خردسال خودش شخصیت ها را ترسیم و تصویر کند.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مجید قناد و با شعار"کودک، طبیعت، تئاتر" از ۱۶ تا ۲۱ آبان  در همدان برگزار می‌شود.

در این رویداد جهانی ۵۲ نمایش ایرانی و خارجی به روی صحنه می‌رود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.