حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز سه‌شنبه در اجلاس نماز دانش‌آموزی همدان یادبود آیت‌الله محمدهادی تالهی افزود: نمازهای آیت‌الله تالهی مثال زدنی است و پس از گذشت ۳۰ سال از رحلت ایشان هنوز هم ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه ترس از جهنم و طمع بهشت افراد را در خواندن نماز تنبل می‌کند، اظهار داشت: اگر می‌خواهید نماز بخوانید باید بدانید در مظهر خدایی قرار گرفته اید که پرستیدنی است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی عنوان کرد: نمازی خوب است که برگرفته از محبت و نشانه ادب انسان به پروردگار عالم باشد.

وی به دانش آموزان توصیه کرد: محبت خودتان را به خدا تعالی تقویت کنید و عبادت‌ها و نماز خود را بر محور محبت، عبودیت و ربوبیت قرار دهید.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با بیان اینکه پدر و مادرها بدانند با دعوا کردن و تکرار زیاد، فرزندان نمازخوان نمی‌شوند، ادامه داد: آموزش و پرورش برای ترویج نماز باید فلسفه نماز را به معنای واقعی آموزش دهند که دانش آموزان بدانند ارتباطشان با خدا باید بر مبنای محبت باشد.

امام جمعه همدان اظهار داشت: شما اگر به کسی محبت داشته باشید از صحبت کردن با او خسته نمی‌شوید و اگر کسی نماز نخواند محبت خدا را به درستی درک نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه نماز انسان را منظم می‌کند گفت: اگر می‌خواهید در زندگی خود موفق و خوشبخت شوید بدانید نماز به ما نظم، تواضع و روابط اجتماعی درست یاد می‌دهد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی بیان کرد: نماز کبر، غرور و هوای نفس را از بین می‌برد و اثرگذاری‌های مثبتی در زندگی ما دارد.

در پایان این آیین از دانش‌آموزان و فرهنگیان برتر اجلاس نماز دانش‌آموزی مدارس دخترانه همدان تجلیل شد.

شیخ محمد هادی تألّهی همدانی از فقها و عرفا و مدرسان شیعه بود که در سال ۱۲۷۹ شمسی در همدان متولد و در ۲۶ آذر ۱۳۷۵ در سن ۹۶ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت.

کنگره آیت‌الله تالهی ۲۸ آذر سال جاری در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.