مهدی خطیب زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کلاس تربیت بدنی در مدارس دخترانه راه اندازی شده است اظهار داشت: یکی از اولویت های حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش،  توجه به فعالیت ورزشی دختران است.  

وی با تاکید بر اهمیت تحرک در بین دانش آموزان دختر افزود: رویکرد ما، ایجاد و راه اندازی کلاس تربیت بدنی برای این دانش آموزان است تا با تجهیز این کلاس ها،  دانش آموزان حرکات پایه را انجام دهند.

خطیب زاده افزود: ۶ کلاس تربیت بدنی به وسعت یکهزار متر مربع،  فضای استاندارد برای دانش آموزان ایجاد شده و امکاناتی چون چابکی و معلق، نردبان معلق، طناب، دیواره سنگ نوردی و تخته تجهیز شده است.

وی خاطر نشان کرد: سهم استان راه اندازی سه کلاس تربیت بدنی بود  اما با توجه به مدیریت منابع برای ۶ کلاس امکانات فراهم شده است که در شهرهای بمختلف است.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: برای کمک به بهبود وضعیت ورزش مدارس، سال گذشته تربیت و آموزش معلمان تربیت بدنی در مدارس ابتدایی در دستور کار قرار گرفت و یکهزار و ۵۰۰ آموزگار آمورش دیدند و با فعالیت ورزشی آشنا شدند.  

اکنون ۶۰۰ دبیر تربیت بدنی در مدارس استان مشغول به کار هستند.  

۶۰ فضای ورزشی در اختیار دانش آموزان است و سرانه ورزشی فضای سرپوشیده هر دانش آموز در مدارس خراسان شمالی ۲۸ سانتی متر است که در این باره در جایگاه چهارم استان های کشور است و سرانه ورزش روباز مدارس استان به ازای هر دانش آموز ۱۸ سانتی متر است که در این باره استان هشتم هستیم.  

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.