عبدالله جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقدمات اجرای آزمایشی برنامه مدارس «سفیر سلامت» در همدان از سال ۱۳۸۷ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد و به تدریج شتاب بیشتری پیدا کرد و حالا حدود ۷۰۰ مدرسه مروج سلامت در سطح استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: این طرح یکی از طرح های عمده حوزه سلامت محسوب می شود که با هدف بهبود کیفیت سلامت در مدارس استان در حال اجرا است.

جعفری عنوان کرد: در راستای اجرای موفق این برنامه، کارگاه آموزش و دوره ضمن خدمت مراقبان و رابطان سلامت در سطح شهرستان‌ها، ناحیه‌ها و مناطق برگزار شده‌است.

وی اضافه کرد: برگزاری هشت جلسه آموزش سفیران سلامت دانش‌آموزی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه و مراکز بهداشت شهرستان ها، چاپ و توزیع ۳۰ هزار کارت سفیران سلامت دانش‌آموزی و توزیع نشان ویژه سفیران سلامت دانش آموزی از دیگر برنامه های مرتبط با سفیران سلامت در این مدت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی با شرکت ۴۲ هزار دانش‌آموز، بیان کرد: دانش آموزان استان، در مرحله کشوری این جشنواره سه رتبه برتر کسب کردند.

جعفری با بیان اینکه برنامه های متعددی در حوزه بهداشت و سلامت مدارس استان اجرا می شود که طرح سفیران سلامت در اولویت این برنامه ها قرار دارد، اضافه کرد: در این طرح رابطان بهداشتی و سفیران سلامت مدارس مشارکت می کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: هشت مولفه در اجرای این طرح تعریف شده است که با برنامه ریزی دقیق و اجرای صحیح می توان به اهداف ترسیم شده رسید.

وی تاکید کرد: تعداد زیادی از مدارس استان در اجرای این طرح رتبه پنج و چهار ستاره را به دست آوردند و از ۷۰۰ آموزشگاه زیر پوشش این طرح بیش از ۵۵۰ آموزشگاه نمره قابل قبول کسب کردند.

جعفری عنوان کرد: هر سه دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم شامل این طرح می شوند.

وی اظهار داشت: ۹۹ مدرسه شبانه روزی در استان وجود دارد که تمامی آن ها در اولویت اجرای طرح سفیران سلامت قرار دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان افزود: این طرح در ۲ مرحله اجرا می‌شود که در مرحله نخست موضوع آموزش و در مرحله دوم آمایش توسط علوم پزشکی انجام می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه اجرای این طرح مشارکت دانش آموزان و والدین را می طلبد، تاکید کرد: اهداف سلامت دانش آموزان در اجرای طرح سفیران سلامت تحقق می‌یابد.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۲۹۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.