مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در این مراسم که در آموزشگاه دخترانه مختارنامه شیراز برگزار شد گفت: بازگشایی مدارس هر ساله با هفته دفاع مقدس مقارن می‌شود که یادآور رشادت‌ها، شجاعت‌ها و ایثارگری‌های ملت ایران در هشت سال دفاع از کیان میهن اسلامی است.
عسکر نجفی افزود: در این روزها که فضای تهدید مستکبران بر آسمان کشورمان سایه افکنده است جا دارد که فرهنگ شهادت و رشادت و شجاعت و دلیری را بیش از پیش در ذهن و روان دانش‌آموزان جاری و ساری کنیم و به آنان بیاموزیم با الهام از مکتب حسین(ع) رهروان خوبی برای شهدا باشند.
وی بیان کرد: امروز حدود ۹۰۰ هزار نفر دانش‌آموز راهی بیش از هشت هزار واحد آموزشی شده‌اند و حدود ۶۵ هزار نفر پرسنل آموزشی، اداری و خدماتی امور دانش‌آموزان را برعهده دارند و ۵۹ منطقه آموزش و پرورش استان تلاش شبانه‌روزی کردند تا زمینه را برای حضور دانش‌آموزان فراهم کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توانسته‌ایم فضای آموزشی بیشتری را برای سال تحصیلی جدید فراهم کنیم که ۲۲ پروژه بزرگ آموزشی در روزهای ابتدایی مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد و با این بهره‌برداری حدود ۴۰۰ کلاس درس به مجموع کلاس‌های درس استان اضافه می‌شود.
نجفی افزود: این روند در طول سال تحصیلی نیز ادامه خواهد داشت و با تکمیل فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی زمینه‌های استفاده بهتر دانش‌آموزان از فضاهای ایمن و استاندارد را فراهم می‌کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی که مهمترین بحث در آموزش و پرورش است به رغم کمبود بیش از ۲ هزار معلم برای سال تحصیلی جدید با تمیهدات اندیشیده شده امروز بدون کوچکترین نگرانی همه کلاس‌های درس از معلم برخوردار هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ۲هزار و ۵۰۰ نیروی تازه نفس و جدید در روزهای گذشته از طریق اعتباری که دولت در اختیار آموزش و پرورش گذاشت، ساماندهی شدند و با استفاده از سربازان معلم، بازنشستگان و نیروهای نوبت دوم و اضافه تدریس همه کلاس‌های درس از معلم برخوردار شدند.
نجفی اظهارکرد: در زمینه تجهیزات نزدیک ۲ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی در روزهای آینده در اختیار مدارس استان قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: در زمینه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بزرگترین هنرستان کشور تحت عنوان هنرستان شهید بهشتی شیراز امروز به بهره‌برداری می‌رسانیم که با حدود هزار و ۲۰۰ هنرجو در ۱۱ رشته فعالیت خود را آغاز می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: همچنین در زمینه استفاده از فضاهای آموزشی بزرگ و فاخر مجموعه حیات طیبه را امروز افتتاح می‌کنیم که بیش از ۲ هزار دانش‌آموز ناحیه چهار شیراز در این آموزشگاه مشغول به تحصیل خواهند شد.
نجفی افزود: در چند روز آینده برای کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت جشن عاطفه‌ها را با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم در کنار بحث درس و مشق، بحث مهارت آموزی را در مدارس در دستور کار قرار دهیم.
وی اضافه کرد: امیدواریم با اجرای سند تحول بنیادین بتوانیم به تربیت چند بعدی آموزش و پرورش اقدام و شهروندانی تربیت کنیم تا در آینده در برابر انواع آسیب‌های اجتماعی ایستادگی کنند. 

آیین استانی زنگ بازگشایی مدارس استان فارس و آغاز هفته دفاع مقدس با حضور مجید قدمی معاون وزیر آموزش و پرورش، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس، عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش فارس و جمع دیگری از مدیران استانی در آموزشگاه دخترانه مختارنامه آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز برگزار شد.

۹۲۵۴ /۱۸۷۶ 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.