مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان روز دوشنبه در مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان فنی وحرفه ای رضوان گفت: امروز ۱۴ هزار فرهنگی استان در ۲ هزارو ۵۵۰ مدرسه با بیش از ۹ هزار کلاس درس در ۱۴ منطقه آموزشی از روستاهای کوچک با دانش‌آموزان سه یا چهار نفره تا مرکز استان، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند و تلاش خواهند کرد مبتنی بر ارزش‌های دینی، اسلامی، ملی و بومی سند تحول در آموزش و پرورش استقرار یافته و اجرایی شود.

ابراهیم رفیعی افزود: هم اکنون دستگاه پر ارزش آموزش و پرورش، دوران جدیدی را آغاز می کند که هدف راهبردی آن اجرا، استقرار، تثبیت و تحول بنیادین در این حوزه بوده و افق بلند و مترقی دستیابی به حیات طبیه اسلامی پیش روی آن قرار گرفته است.

وی اضافه  کرد: چرخش از یک دستگاه اداری و آموزشی به سوی یک نهاد مولد سرمایه انسانی، اجتماعی و حرکت دار غافله آموزش و پرورش خواهد بود و در این میان به کار گیری شیوه های نوین یادگیری و تبدیل مدرسه از یک دستگاه اداری به کانون تحول در جامعه و قرار گرفتن در متن و کانون داد و ستد اجتماعی تعلیم و تربیتی با شیوه های مشارکت جویانه پیش روی قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: اهتمام جدی به تربیت تمام ساحتی در حوزه اعتقادی، اجتماعی، زیستی، بدنی و علم، فناوری، هنر و همه ابعاد شخصیتی دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته و در این حوزه حرکت خواهد شد.

وی اظهار داشت: این اداره کل با رویکرد برنامه محوری و احیای روابط انسانی و با شیوه مدیریتی جهادی مسیرهای یاد شده را طی خواهد کرد.

رفیعی افزود: این نهاد مهم پیوند ارزشمند مدرسه، مسجد و منزل را عملیاتی خواهد کرد و در این راستا از تمامی توانمندی ها و ظرفیت های موجود دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان و افکار اندیشمندان استانی و ملی نیز استفاده خواهد شد.

۶۰۸۵/۹۶۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.