حسن بهرامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: از منظر علمی، ویزیت بیمار توسط فرد توانمند با تشخیص صحیح، هر چند پزشک مرد باشد بسیار مورد توجه است اما از منظر اجتماعی برخی شهروندان نسبت به ویزیت زنان و دختران توسط پزشکان مرد گلایه مند هستند.

وی اضافه کرد: هم اینک ۳۲ رادیولوژیست در همدان به مردم خدمات ارائه می دهند که ۲۵ تن از آنها مرد و هفت تن از آنها زن هستند و از بین بانوان نیز ۲ تن در مرخصی زایمان به سر می برند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ادامه داد: کمبود متخصص رادیولوژیست خانم به نسبت تقاضا، موجب تشکیل صفوف طولانی برای ویزیت بیماران توسط پزشک شده است.

بهرامی بیان کرد: یکی از علل کمبود متخصصان رادیولوژیست پایین بوده میزان پذیرش از بین دستیاران برای خواندن تخصص در این رشته است.

وی اظهار داشت: فرایند سنوگرافی بر خلاف دیگر ویزیت ها طولانی مدت بوده و دقت و زمان بیشتری را برای ویزیت و تشخیص از سوی پزشک می طلبد و این امر در افزایش شمار بیماران در نوبت ویزیت تاثیر داشته است.

بهرامی یادآوری کرد: در یک مقطع مقرر شد که متخصص زنان نیز نسبت به انجام رادیولوژی اقدام کنند که این موضوع مورد انتقاد رادیولوژیست ها قرار گرفت و با توجه به نداشتن تخصص از سوی متخصص زنان، مداخله تلقی شد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اظهار داشت: از دیگر راهکارها افزایش سهمیه بانوان نسبت به آقایان در رشته رادیولوژی است که این اقدام نیز به طور حتم با واکنش منفی مردان مواجه می شود. 

بر اساس آمارهای منتشر شده، دو هزار و ٩٠٠ رادیولوژیست در کشور فعال هستند که سهم همدان ۳۲ متخصص است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.