محمد کاظمی روز یکشنبه در بازدید از روند اجرای طرح تصفیه خانه سد کلان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تامین آب شرب ملایر از سد کلان یکی از دغدغه‌های ما بود که پیگیری‌های لازم برای تکمیل این طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرح خط انتقال آب به طول ۳۸ کیلومتر اجرا شده و تنها یک کیلومتر از آن برای جابجایی ۲ مخزن داخل شهر باقی مانده است افزود: تصفیه‌خانه سد به روش BOT نیز در حال انجام بود که مشکل نقدینگی روند اجرای طرح را با کُندی مواجه کرد.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم ادامه داد: برای حل این مشکل به همراه «سیدسعید شاهرخی» استاندار همدان دیداری با مدیرعامل بانک توسعه تعاون داشتیم که مبلغ ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت اجرا کننده طرح اختصاص یافت.

بازدید محمد کاظمی نماینده ملایر از تصفیه خانه سد کلان

پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه‌خانه سد کلان

کاظمی بیان کرد: بخشی از این تسهیلات هم اکنون پرداخت شده و طرح تصفیه‌خانه با پیشرفت بالای ۸۵ درصد در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تجهیزات تصفیه خانه خریداری و نصب شده و روند اجرای آن شتاب خوبی دارد گفت: سالانه ۱۲ میلیون مترمکعب آب از سد کلان برای تامین آب شرب ملایر اختصاص داده شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: برق‌رسانی تصفیه خانه به طول ۱۲ کیلومتر انجام شده و تنها سه کیلومتر آن باقی مانده که امیدواریم به‌زودی به اتمام برسد.

کاظمی ادامه داد: شرکت اجرا کننده تصفیه خانه سد کلان اقدامات عمرانی و ساخت و ساز را نیز در منطقه انجام می‌دهد.

وی گفت: این شرکت مهندسی طبق درخواست من در حال بیس‌ریزی و آسفالت راه روستایی قشلاق آقانجفی و تامین آب آشامیدنی روستا است.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم بیان کرد: این شرکت همچنین در مجتمع آبرسانی سد کلان در حال ساخت کتابخانه، زمین چمن و سالن ورزشی است و پس از تکمیل به‌زودی به بهره برداری می‌رسد.

بازدید نماینده ملایر از تصفیه خانه سد کلان

طبق گزارش منابع امور آب این شهرستان، از سال ۱۳۹۰ که سد کلان ملایر با حجم ۴۵ میلیون متر مکعب در این شهرستان به بهره‌برداری رسید، مقرر شد طرح اجرای خط انتقال آب شرب ملایر از سد کلان و تصفیه خانه سد در قالب «طرح آبرسانی از سد کلان» به عنوان یک طرح ملی_ استانی طبق برنامه زمان‌بندی شده به طول ۳۸ کیلومتر اجرایی شود.

طرح خط انتقال آب از سد کلان از سال ۱۳۸۹ و ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه به روش BOT نیز از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و هم اکنون این طرح به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم ملایر در آستانه تکمیل و بهره‌برداری است.

شرکت مهندسی موجان به عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا کننده طرح تصفیه خانه سد کلان ملایر به روش BOT است که محل احداث این طرح کیلوکتر ۱۲ جاده مرویل ملایر پایین دست سد مخزنی کلان است.

سد کلان به عنوان یکی از بزرگترین سدهای غرب کشور در ۳۰ کیلومتری شهر ملایر واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.