مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن روز چهارشنبه از چند طرح صنعتی شاخص استان همدان شامل مهان کاغذ، هگمتان دارو، فاران شیمی، فروسیلیس غرب، پایا بسپار، پلمپین، پویان طب، قطعه سازان و شوکت که با مشارک بانک صنعت و معدن احداث شده است، بازدید کرد.

حسین مهری در بازدید از طرح های یاد شده در جریان پیشرفت و روند ساخت کارخانه مهان کاغذ واقع در شهرستان تویسرکان قرار گرفت.

این کارخانه ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کاغذ پشت سفید و طوسی تولید می کند و در حالی که هم اینک نیاز کشور به این ماده از کشورهای دیگر وارد می شود، با راه اندازی این واحد صنعتی در مرداد ماه سال آتی بخشی از نیاز داخلی تامین می شود.

هگمتان دارو که به تازگی بهره برداری شده نیز با مشارکت این بانک تخصصی به مرحله تولید رسیده و امروز برای احداث انبارهای دارو و مواد اولیه تقاضای تسهیلات کرد که مورد موافقت مدیرعامل این بانک قرار گرفت. 

فاران شیمی از دیگر طرح های ارزشمند کشور محسوب می شود که با تسهیلات این بانک ایجاد شده است؛ این واحد صنعتی برای تولید داروهای هوشمند و توسعه صادرات و فضای کارخانه نیازمند تسهیلات بود که توافق های اولیه برای تامین میزان اعتبار مورد نیاز صورت گرفت.

کارخانه فروسیلیس نیز از طرح های صنعتی همدان است که بانک صنعت و معدن با پرداخت ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بخشی از نیاز مالی آن را تامین کرده و امروز برای توسعه اعلام نیاز کرد و مدیرعامل بانک با گشاده رویی این درخواست را نیز پذیرفت.

کارخانه های پایا بسپار و پلمبین نیز در سال های گذشته با حمایت و پشتیبانی بانک یاد شده به مرحله تولید رسیده اند و اکنون از صنایع مطرح و اشتغالزای همدان به حساب می آیند؛ در این بازدید با توسعه این واحدها نیز موافقت شد.

پویان طب از دیگر صنایع استان همدان در عرصه دارو درمان است که از بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت کرده و واحد تولیدی خود را در شهرک صنعتی ویان به پا کرده است. این واحد صنعتی که بخشی از نیاز داخلی را تامین می کند نیز متقاضی دریافت تسهیلات دوباره از این بانک شد.

قطعه سازان و شوکت نیز ۲ واحد صنعتی استان هستند که در شهرستان رزن واقع شده اند که در زمینه تولید بخاری های فوق کم مصرف و تولید بوردهای الکترونیکی و لامپ های ال.ای.دی فعالیت دارند و پیشتر با دریافت تسهیلات از بانک صنعت و معدن راه اندازی شده اند.

این صنایع نیز قصد توسعه کسب و کار خود را داشتند که در جریان این بازدید برای پرداخت تسهیلات به آنها موافقت شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این بازدیدها به تثبیت اشتغال و پایداری تولید تاکید کرد و گفت: برای رونق تولید همواره پشتیبان صنایع هستیم.

مهری با اشاره به سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی بانک صنعت و معدن در استان همدان خاطرنشان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل، راه اندازی و یا اجرای طرح توسعه صنایعی که امروز بازدید شد، اختصاص می دهیم.

وی افزود: ایجاد ارزش افزوده بیشتر، توسعه صادرات و تقویت تولید داخلی مهمترین اهداف بانک صنعت و معدن در سراسر کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.