به گزارش ایرنا ابوالفضل عباسچیان شامگاه شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: همچنین بر اساس ارزیابی اتاق بازرگانی کشور، استان زنجان در مناسب بودن محیط کسب و کار نیز از زمستان سال گذشته به رتبه سوم کشور ارتقا یافته و این جایگاه برای سال جاری نیز تدوام پیدا کرده است.
وی به آخرین وضعیت طرح های دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر میزان سرمایه گذاری های خارجی مصوب در استان به بیش از 633 میلیون دلار می رسد که بیش از چهار هزار فرصت شغلی از محل آنها ایجاد شده است.
عباسچیان به آخرین وضعیت سرمایه گذاری های خارجی در استان که در سال 96مجوز اخذ کردند اشاره کرد و اظهارداشت: طرح تولید انواع شمش فولاد ساده، کربنی و کم آلیاژی(شرکت مجتمع البرز ناب آرش)، طرح تولید صفحه و ورق فوم نرم (شرکت صنایع شیمی مرداس ایرانیان) و طرح تولید انواع مواد شوینده (شرکت پاک حیات کیمیا پارس) توسط سرمایه گذاران ترکیه ای در شهرستان ابهر در دست اجرا است.
عباسچیان افزود: میزان سرمایه گذاری های وارد شده به استان زنجان از محل این سرمایه گذاری ها، بالغ بر 7.3 میلیون دلار است که در صورت بهره برداری، اشتغال 817 نفر در این طرح ها فراهم می شود.
به گزارش ایرنا بر اساس پروانه های بهره برداری صادر شده، میزان جذب سرمایه گذاری صنعتی در استان زنجان از 25 هزار میلیارد ریال در سال 92، به بیش از 66 هزار میلیارد ریال تا پایان سال 96 رسید.
به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بیش از 30 درصد سرمایه گذاری های تحقق یافته در این استان در سه سال اخیر اتفاق افتاده است.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.