به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله احمدی ونهری شنبه شب در جمع فعالان اقتصادی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل بدون اشاره به نوع کالاها و کشورهای مقصد گفت: این میزان صادرات مربوط به 50 قلم کالا می شود.
وی افزود: سال گذشته نیز 220 میلیون دلار کالا در مجموع از گمرک کاشان به خارج از کشور صادر شده بود.
مدیرکل گمرک استان اصفهان بیان کرد: کاشان پنجمین گمرک صادراتی کشور را داراست اما تنها امور مربوط به صادرات کالا را انجام می دهد چرا که زیرساخت های لازم برای واردات هنوز آماده نیست.
او اضافه کرد: زمینی 10 هزار مترمربعی نیز برای ساخت گمرک کاشان اختصاص یافته اما زیرساخت های مورد نیاز آن مانند فیبرنوری، آب، برق، گاز و همچنین جاده دسترسی با مشکلاتی رو به روست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان نیز در ادامه عنوان کرد: نگاه به سرمایه گذاری در کشور نادرست است و بسیاری از مشکلات اقتصادی با قرار گرفتن بخش خصوصی در جایگاه اصلی خود می تواند برطرف شود.
محمدعلی شجاعی گفت: حضور سرمایه گذاران به ویژه در بخش خصوصی برای فضای کسب و کار کشور و از جمله در بحث ایجاد اشتغال ضروری است و مسئولان موظف به برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی هستند.
وی با اشاره به 28 مولفه به عنوان شاخص های کسب و کار افزود: برای صدور یک موافقت اصولی به 14 تا 21 مجوز نیاز می باشد که برای سهولت در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال استانداری اصفهان همه اینها را در یک درگاه تعریف کرده است.
به گزارش ایرنا، برخی از صاحبان صنایع در ادامه این نشست که با حضور فرمانداران شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در سالن اجتماعات اتاق بارزگانی کاشان برگزار شد، به بیان مشکلات خود در زمینه مسائل گمرکی، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و بانکی پرداختند.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.