رئیس پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برقراری ارتباطات و تبادلات علمی با اساتید ملی و بین المللی و نهادهای دانشگاهی از اهداف مهمی است که پژوهشکده دنبال می کند.

مجید رستمی با اشاره به ثبت انگور ملایر در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی جهان افزود: پژوهشکده تمام تلاش خود را برای حل برخی مسایل و مشکلات تولید انگور در باغ‌های این منطقه به کار گرفته است.

وی به برخی موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه اشاره و بیان کرد: با توجه به لزوم برقراری ارتباط منظم، سازمان یافته و تعامل هر چه بیشتر بین ۲ نهاد دانشگاهی و پژوهشی، تبدیل یافته‌های علمی و پژوهشی به راهبرد و ابزاری برای حل مشکلات در حوزه‌های مختلف ضروری است.

رئیس پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر تبادل دانش، یافته‌های نوین علمی و تجربه‌های بین دو پژوهشکده و هدایت تولیدات علمی و تحقیقات مشترک در حوزه‌های مورد نیاز را از جمله اهداف دیگر این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

رستمی بیان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه مشاوره در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه‌های مشترک تحقیقاتی در قالب کارگروه‌های تخصصی و بسترسازی برای ایجاد و توسعه فناوری و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی صورت می‌گیرد.

وی گفت: ابراهیم ایزدی رئیس پژوهشکده علوم گیاهی دانشگاه فرودسی مشهد با حدود چهار دهه فعالیت علمی و پژوهشی این پژوهشکده، به عنوان مهمترین مرکز گیاه شناسی شرق کشور، آمادگی این پژوهشکده را برای هرگونه همکاری و ارائه خدمات علمی و پژوهشی به پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر اعلام کرد.

سال ۱۳۹۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافقت اصولی خود را برای استقرار و فعالیت پژوهشکده انگور و کشمش در دانشگاه ملایر اعلام کرد و پایان سال گذشته شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی با تبدیل وضعیت اصولی به قطعی این پژوهشکده به منظور اختصاص ردیف بودجه از اعتبارات ملی موافقت کرد.

پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ مجوز پذیرش ۱۶ دانشجوی دکتری در هشت رشته تحصیلی شد و سال گذشته نیز ۱۲ دانشجوی دکتری را پذیرش کرد.

تاکنون هشت تن از دانشجویان دکترا برای نخستین بار در ایران از این پژوهشکده دانش آموخته شده اند.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.