به گزارش ایرنا ، دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی عصر پنجشنبه در نشست شورای دانشگاه میبد با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افزود: همچنین انتظار می رود با عملیاتی شدن ادغام دانشگاه ها از هم افزایی آنها استفاده شود.
وی با اشاره به رقابت های مثبت دو شهر و اردکان گفت : باید سعی شود اضافه شدن طرح ها و رشته ها و نیز تعریف چشم اندازها در 2 شهر به صورت سلیقه ای و یا یکسان تعریف نشود.
فرماندار میبد نیز به بی عدالتی هایی که گاهی در مواردی در استان یزد در ارتباط با شهر میبد دیده می شود اشاره کرد.
حسین فلاح افزود: میبد با داشتن پتانسل ها و شخصیت های تاثیر گذار شایسته نیست که مورد کم لطفی قرارگیرد به ویژه که در حال حاضر به عنوان شهر جهانی زیلو به ثبت رسیده است.
همچنین رئیس دانشگاه میبد با ارائه توضیحاتی در مورد شکل گیری دانشگاه گفت : همه آنچه در دانشگاه دیده می شود حاصل تلاش خیران و مسئولان شهرستان و تحت ارشاد و نظارت امام جمعه میبد است.
دکتر عباس کلانتری افزود : با توجه به ویژگی های صنعتی و گردشگری در دانشگاه میبد پتانسیل هایی وجود دارد که معمولا در دانشگاه های دیگر استان نیست ، همچنین این دانشگاه در ارتباط با برنامه راهبردی و ساماندهی پیشگام است و مسئولان شهرستان آمادگی خود را در این ارتباط اعلام کرده اند.
وی در ادامه گفت : دانشگاه میبد مرکز رشد و فناوری شهرستان است و 14 شرکت فناوری در ارتباط با آن فعالیت دارند.
همچنین شورای دانشگاه میبد عصر امروز با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
وی گفت: یکی از طرح های پیگیری این وزارتخانه ساماندهی دانشگاه ها ناظر بر کیفی کردن و بالا بردن ظرفیت های آموزشی و پژوهشی مراکز آموزش عالی کشور و استفاده از سرمایه های پراکنده و قراردادن سرمایه ها در کنار هم است.
به گزارش ایرنا ، دکتر غلامی افزود: باید نگاه واقع بینانه ای به دانشگاه ها داشت ، در دوره ای تعداد زیادی دانشگاه در کشور شکل گرفت و سرمایه های زیادی در ارتباط با بعضی از دانشگاه ها صرف شد.
وی ادامه داد: شاید به موقع در مورد تغییر مسیرها و برنامه ریزی جدید فکر نشد، احساس می شود آن دانشگاه ها امروز دیگر کاربرد و تکامل متناسب با سرمایه صرف شده را ندارند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: اتصال و ادغام واحدهای دانشگاهی و تبدیل آنها به صورت شبکه با حفظ کارمندان و استادان همراه با افزایش رشته های دانشگاهی در طرح ساماندهی دنبال می شود.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
934 9/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.