به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمد کافی گفت: بر اساس این تفاهمنامه‎همکاری ‌های علمی بین ‌المللی دو دانشگاه در عرصه‌ های آموزشی و پژوهشی توسعه خواهد یافت.
وی گسترش روابط علمی با کشور آلمان را از اولویت‌ های دانشگاه فردوسی دانست و افزود: کشور آلمان شریک مطمئن در فعالیت ‌های مشترک بین‌ المللی دانشگاه فردوسی در سال ‌های اخیر بوده است.
وی اظهار داشت: از مفاد این تفاهم‌ نامه تبادل استاد و دانشجو و انجام طرح‌ ها و دوره ‌های آموزشی و پژوهشی مشترک می‌ باشد.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، ابراز امیدواری کرد بر اساس برنامه‌ های مدیریت همکاری ‌های علمی بین ‌المللی دانشگاه به ‌زودی شاهد گشایش حوزه‌ های جدید از همکاری‌ های مشترک ازجمله دوره‌ های تحصیلی مشترک در عرصه ‌های جدید دانش باشیم.
دانشگاه ماربورگ آلمان در سال 1527 میلادی تاسیس و دارای 15 دانشکده در رشته های مختلف و بیش از 25 هزار دانشجو به عنوان یکی از دانشگاه های سطح الف مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای همکاری از سوی دانشگاه فردوسی مشهد انتخاب شده است.
دانشگاه فردوسی مشهد نیز به عنوان بزرگترین دانشگاه در شرق کشور 810 عضو هیأت علمی دارد.
افزون بر 30 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکترای حرفه ای در 435 رشته و 63 گروه آموزشی در دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل می کنند.
این دانشگاه با هزار و 700 دانشجوی خارجی بیشترین تعداد دانشجویان خارجی را در بین دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ایران جذب کرده است.
2030 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.