علی خاکی صدیق روز شنبه در پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور افزود: آموزش، فناوری و بین المللی سازی در حوزه معاونت آموزشی از جمله زمینه‌های کلیدی فعالیت است که در میان آنها آموزش نقش محوری دارد.
خاکی صدیق ادامه داد: اگر بخواهیم سکان دار آموزش باشیم باید برای روان سازی و تسهیل امور با نظارت بر کیفیت اجرای آنها، اقدام کنیم.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین بر رتبه بندی دانشگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد:این موضوع اگرچه مزیت‌هایی دارد اما می‌تواند آفاتی هم داشته باشد و نباید آموزش را کمرنگ کند.
خاکی صدیق یادآور شد: یکی دیگر از محورهای کار معاونت آموزشی، مدیریت آموزش در راستای راهبردهای کلان وزارت علوم است که از میان آنها می‌توان به برنامه ریزی برای راه اندازی رشته‌های جدید اشاره کرد.
وی افزود: البته باید با توجه به نیازهای کشور به رشته‌های جدیدی که جایگزین رشته‌های کم تقاضا می‌شوند پرداخته شود.

ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه متناسب با نیاز کشور باشد
خاکی صدیق اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجو هم باید متناسب با امکانات و در راستای رفع نیاز کشور نه پرکردن ظرفیت کلاس‌ها باشد.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: رشته‌های بین رشته‌ای هم باید به طور دقیق تعریف شوند و مباحث مهارت آموزی نیز مورد توجه قرار گیرد تا اساتید و دانشجویان توانمندتر شوند.
خاکی صدیق همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه در اقتصاد آموزش عالی، آموزش نقش کلیدی در کشور دارد، گفت:در ایران بخش اعظم درآمدهای دانشگاه از آموزش است که البته باید آسیب‌های آن را برطرف کرد.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: باید در دانشگاه‌ها علاوه بر آنکه یک تعریف متمرکز در وزارت علوم وجود دارد باید تعریف دقیقی از کیفیت آموزشی برای هر دانشگاه به طور جداگانه ارایه شود.
خاکی صدیق با اشاره به برنامه‌های در حال انجام این معاونت نیز افزود: تدوین مبانی و سند اخلاق آموزشی، ارایه راه حل‌های تقویت علوم پایه، افزایش کیفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی، کیفیت و نظارت بر دوره‌های بین المللی و جذب دانشجویان خارجی از مهمترین برنامه های معاونت آموزشی وزارت علوم است.
۷۳۸۸* ۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.