منصور غلامی روز سه شنبه در سفر شهرکرد و در جمع خبرنگاران این استان اظهار داشت: در سال‌های اخیر برای دانشگاه‌های کشور ماموریت‌های ملی و بین‌المللی تعریف کردیم و در پرتو همین رویکرد روابط علمی و تبادل تجارب خود با مراکز علمی دنیا را توسعه دادیم.

وی ادامه داد: به دنبال همین سیاست ۴۵۰ قرارداد مشترک بین استادان دانشگاهی کشور با تعدادی از دانشگاه‌های دنیا بسته شد و هم اینک ۵۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران مشغول تحصیل شده‌اند.

غلامی با بیان اینکه پذیرش دانشجوی خارجی در کشور طی سه سال اخیر رونق بیشتری گرفته است، تصریح کرد: دانشگاه‌های کشور توان و ظرفیت بالایی برای تربیت نیروهای متخصص را برعهده دارند و این آمادگی وجود دارد که دانشجویان خارجی بیشتری را پذیرش کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: تمام نیروهای متخصص مورد نیاز کشور در داخل تربیت می‌شوند و امید می‌رود رتبه کشور در تولید علم در سال ۹۸ ارتقا پیدا کند.

غلامی حمایت از پارک های علم و فناوری را از دیگر سیاست‌های وزارت علوم برشمرد و گفت: هم اینک ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۷ مرکز رشد در کشور فعال هستند که تلاش ما حمایت بیش از پیش از این واحدهاست.

وی از تدوین طرح ساماندهی خبر داد و گفت: به سبب کثرت مراکز آموزش عالی کشور، طرح ساماندهی تدوین و در حال اجراست که در این طرح دانشگاه‌های بزرگ هر استانی محوریت دانشگاه‌های کوچکتر آن استان را برعهده می‌گیرندو از این طریق هم بنیه علمی این دانشگاه‌ها تقویت می‌شود و  هم اینکه توان حمایت از واحدهای کوچکتر را در استان پیدا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه برای شرکت در ۴۰ چهل سالگی دانشگاه شهرکردبه استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.