هادی سلگی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: ۳۷ هزار و ۳۶۹ دانش‌آموز در سه دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم سال تحصیلی جدید را در این شهرستان آغاز می کنند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۱ هزار و ۱۱۸ دانش آموز در مقطع ابتدایی اول تا ششم، هشت هزار و ۷۶۸ دانش آموز در دوره متوسطه اول و هفت هزار و ۲۲۸ دانش آموز در دوره متوسطه دوم مشغول به تحصیل می شوند.

سلگی با بیان اینکه این تعداد دانش آموز غیر از مناطق آموزشی سامن و جوکار است ادامه داد: افزون بر این ۶۰ دانش آموز نیز در مدارس استثنایی ملایر امسال تحصیل خود را آغاز می کنند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر بیان کرد: یکهزار و ۲۷۰ کلاس درس در مدارس دولتی و ۲۶۵ کلاس درس در مدارس غیر دولتی ساماندهی شده است.

سلگی با اشاره به فعالیت ۲۲۹ مدرسه دولتی و ۸۹ مدرسه غیر دولتی در ملایر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید کسری نیرو نداریم.

وی افزود: ساماندهی نیروها در مدارس ابتدایی و دوره های اول و دوم متوسطه انجام شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

سلگی با بیان اینکه برنامه ها و اهداف ما بر اساس اجرای سند تحول بنیادین طراحی شده است افزود: با توحه به برش استانی در این سند، برش شهرستانی نیز تعیین و بر اساس آن برنامه های عملیاتی را برای سال تحصیلی جدید تدوین کردیم.

وی با اشاره به ارائه سند تحول بنیادین به مدیران مدارس این شهرستان گفت: رسیدن به اهداف بلند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جز با حمایت و همراهی اولیاء و والدین دانش آموزان، دستگاه های اجرایی و کل جامعه میسر نمی شود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر از والدین دانش آموزان درخواست کرد: پیگیر امور تربیتی فرزندان خود در مدارس باشید و از این طریق به ما در بهبود کیفیت آموزش و تربیت کمک کنید.

سلگی همچنین مدرسه، خانواده و مسجد را سه راس مهم آموزش و پرورش عنوان و بیان کرد: چنانچه این سه اصل مهم در کنار هم باشند، نسلی خواهیم داشت که معضلاتش کمتر و پیشرفت جامعه و کشور محقق می شود.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.