علی اصغر زبردست روز پنج شنبه در نشست تخصصی آمایشی منطقه سه کشور افزود: بخش خصوصی در تدوین برنامه آمایشی نقشی نداشته است در حالی که توان و ظرفیت این بخش می تواند در پیشبرد امور کارساز باشد. 

وی افزود: توسعه تجارت با کشورهای عراق، سوریه و لبنان باید کارشناسی شود زیرا سهم ما در این کشورها بسیار کم است و فعالان اقتصادی در این زمینه تجربه دارند و باید از این تجربه استفاده کنیم. 

زبر دست گفت: در زمینه تولید و صادرات بخش خصوصی تجربه های بسیار دارد که قابل استفاده است و نباید نسبت به این تجربه ها بی تفاوت عمل شود. 

وی تاکید کرد: مالیات، بیمه و بانک ها راه تنفس بخش خصوصی را گرفته اند و با این اوضاع نمی توان به شکوفایی اقتصادی دست پیدا کنیم. 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان اضافه کرد: توسعه صادرات که از اهداف منطقه ۳ کشور است نیازمند تامین زیرساخت‌های صادراتی است که گام نخست گره گشایی از فعالان اقتصادی است. 

‌وی خاطرنشان کرد: استان های کرمانشاه، ایلام و لرستان ظرفیت‌های برجسته و خوبی دارند اما آهنگ توسعه در این مناطق کُند است و وضعیت دیگر استانهای غربی نیز یکنواخت و همسان ارزیابی می شود.

زبردست ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری را ضروری دانست و افزود: در این چارچوب باید فشار دستگاه های نظارتی بر سرمایه گذاران کاسته شود. 

وی به تک نرخی شدن ارز تاکید کرد و گفت: این راهبرد بخش خصوصی را متحول و اگر تخصیص ارز سهمیه بندی شود به استان‌ها کمک می کند. 

۷۵۲۷/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.