محمد رضا شهسواری روز یکشنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همدان بیان کرد: بروز سیلاب در فرودین ماه امسال به بخشی از اراضی کشاورزی و زیرساخت‌ خسارت وارد کرد.

وی اضافه کرد: در این راستا پس از تشکیل جلسه هیات وزیران یکسری کمک های بلاعوض برای جبران خسارت های وارده پیش بینی و به استان ها ابلاغ شد.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: در بخش زراعت برای هر یک هکتار دیم ۲۰ میلیون ریال، اراضی باغی ۵۰ میلیون ریال، هر دام سبک پنج میلیون ریال و هر دام سنگین ۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شد.

شهسواری ادامه داد: همچنین در بخش کشاورزی ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌ قیمت تعریف شد و ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه نیز در اختیار جهاد کشاورزی استان‌ ها قرار گرفت.

وی یادآوری کرد: به دنبال ارسال به موقع گزارش میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی، از مجموع کمک‌ها بلاعوض پیش بینی شده یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال به استان همدان اختصاص یافت که تاکنون ۵۰ درصد تخصیص پیدا کرده است.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: همچنین یک هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی دریافت شد.

شهسواری بیان کرد: ۱۷ هزار و ۴۸۹ پرونده برای دریافت خسارت تشکیل شده که از محل ۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت ۴۵۰ میلیارد ریال به ۹ هزار و ۷۸۰ متقاضی در کمیته های شهرستانی مصوب شد.

وی با عنوان اینکه تاکنون به ۳ هزار و ۲۰۳ فقره از متقاضیان کمک بلاعوض پرداخت شده است اضافه کرد: هفت هزار و ۸۰۷ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.