محمود عراقی روز یکشنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همدان بیان کرد: با وجود مشکلات در تامین اعتبارات اما دولت اعتبار مناسبی برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه دولت به تعهدات خود در تامین اعتبار عمل کرد افزود: معرفی ۹ هزار و ۳۰۰ تن به بانک های عامل این استان برای دریافت تسهیلات بانکی، بعد از ساعت ها کارکارشناسی و  بازدید از محل صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان اضافه کرد: همچنین ۱۷ هزار تن از کشاورزان برای دریافت تسهیلات اقدام کردند که این میزان مراجعه نتیجه فعالیت کارگروه هایی در مرکز استان و شهرستان ها درباره میزان خسارت های وارده به اراضی کشاورزی و باغی است.

عراقی ادامه داد: هر چند سیل فروردین ماه امسال خسارت های زیادی به  بخش های مختلف وارد کرد اما موجب توجه بخش های مختلف به بحران ها و ضرورت آمادگی برای مقابله با آن شد.

وی بیان کرد: بروز سیلاب یک امر طبیعی و مختص به تمامی نقاط جهان است اما باید از این بحران ها برای مدیریت آینده درس گرفت.

معاون هماهنگی دفتر امور عمرانی استاندار همدان ادامه داد: مطالعات خطر پهنه بندی سیل کشور در حال انجام است تا امکان بروز سیل مشخص شود و این باعث می شود مسیر را باز نگه داشته و تجاوز به حریم و بستر نداشته باشیم. 

عراقی اضافه کرد: یکی دیگر از فرصت ها ایجاد اشتغال به ویژه حجم تزریق شده اعتبار در بخش مسکن است به گونه ای که اعلام می شود سیمان کم آورده ایم. 

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکل مردم مطالبه به حق آنان است تاکید کرد: باید پیش از ورود به فصل سرد سال برای تعمیر و بهسازی سرپناه شهروندانی که واحد مسکونی آنها خسارت دیده چاره ای اندیشید.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.