رضا رحمانی عصر جمعه در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان تویسرکان از توابع استان همدان بیان کرد: هدف دشمنان از تحریم، تسلیم کردن این ملت بود اما روند افزایشی صدور پروانه بهره برداری و افزایش ۲۴ درصدی صدور جواز تاسیس گویای پیروزی و موفقیت ملت ایران است.

وی سفرهای استانی مسئولان را زمینه ای برای به روز شدن و تغییر دید مدیران دانست و بیان کرد: هر چند در جریان مشکلات صنعتگران و فعالان اقتصادی هستم اما در این بازدیدها از نزدیک نکات جدید را از زبان تولید کننده و سرمایه گذار شنیدم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: معاونان وزرات صنعت،معدن و تجارت و مدیران این وزارتخانه مطالبات و دغدغه های مطرح شده در این بازدیدها را جمع بندی کنند تا این موارد در مرکز پیگیری و رفع شود. 

رحمانی اضافه کرد: وقتی استاندار همدان می گوید حتی یک واحد تولیدی در این استان به خاطر تحریم تعطیل نشده این موید شکست جنگ اقتصادی دشمن و پیروزی ملت ایران در این جبهه است.

وی بیان کرد: هم اینک برخی از واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه و نقدینگی مشکل دارند با این وجود در شرایط مناسبی قرار داریم که جای شکر دارد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: حفظ تولید و اشتغال، فعال کردن ظرفیت های راکد و غیرفعال و توسعه مکان ها و ظرفیت هایی که توان پیشرفت دارند از اولویت ها است. 

رحمانی ادامه داد: وجود واحدهای فعالی همچون داروسازی و فیلتر سرکان در تویسرکان به طور حتم این شهرستان را صنعتی می کند. 

وی افزود: تویسرکان دارای ظرفیت بزرگ تولید محصول گردو است که می طلبد صنایع تبدیلی نیز در کنار آن ایجاد شود و در زمینه مبل و منبت نیز باید این اقدام صورت گیرد.  

وزیر صنعت، معدن و تجارت وضعیت اقلیمی مناسب ، آب و هوای مطبوع و دسترسی آسان همدان به بازارهای پایتخت را از مزیت های این استان برشمرد.

گلایه وزیر از بانک ها
رحمانی گفت: گلایه برخی از تولید کنندگان از روند پرداخت سرمایه در گردش آن هم برای واحدهایی که قابلیت تولید دارند، قابل پذیرش نیست و باید بدانیم فعالیت این واحدها موجب قطع وابستگی به واردات، کسب درآمد، ایجاد فرصت های شغلی، توسعه شهر، رفع فقر، رونق تولید و افزایش سرمایه می شود.

وی با بیان اینکه امسال از نظام بانکی توقع بیشتری داریم عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «همه دستگاه ها در امر تولید متمرکز شوند یعنی هر کس در هر حوزه باید برای رونق تولید تلاش کند.»

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بانک باید در پرداخت تسهیلات همکاری داشته باشند نه اینکه تولید کننده برای دریافت وام به مدیران بانک اصرار کند.

رحمانی با بیان اینکه حمایت از برخی رشته ها از جمله تولید پوشاک، نساجی، پنبه و نخ در اولویت است گفت: برای تولید چادر مشکی برنامه داریم هر چند این موضوع در دوره قبل مغفول مانده است.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.