محمد کاظمی شامگاه دوشنبه در آئین آغاز به کار سومین جشنواره "ملایر، شهر ملی منبت" در باغ تاریخی سفینه بیان کرد: برای ارتقای این شاخص ها بخشی را باید هنرمندان و صنعتگران مبل و منبت و بخشی را هم دولت باید متقبل شود.
وی فرآوری و واردات چوب به عنوان مواد اولیه این صنعت، صادرات، بازاریابی و مشوق های صادراتی را نیازمند کمک و حمایت دولت دانست.

کاظمی افزود: ایجاد کارخانه فرآوری چوب و کارخانه پارچه یکی از ضرورت های این صنعت است.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم تاکید کرد: صنعتگران مبل و منبت باید در راستای توسعه خلاقیت و پیشبرد این صنعت تلاش کنند و در مسیر توسعه و عمران ملایر گام بردارند.

کاظمی با بیان اینکه با ثبت جهانی انگور و ثبت ملی منبت گوی سبقت را از سایر شهرها ربودیم ادامه داد: به خود می بالیم که خیران ملایری سرآمد هستند و مدتها است که هنر و صنعت مبل و منبت ملایر روی آنتن رسانه ملی است.

وی با بیان اینکه هنر، فرهنگ، صنایع دستی، کشاورزی، باغ ها و تاکستان های ملایر شهره عام و خاص است بیان کرد: این شهرستان طی سال های گذشته میزیان جشنواره ها و مناسبت های مختلفی است و جمعه هفته جاری میزبان همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با ثبت ملی منبت و ثبت جهانی انگور هنوز ابتدای راه هستیم و امیدواریم به زودی با ثبت جهانی منبت حاصل تلاش ها و زحمات فعالان این عرصه را ببینیم.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.