سید حسن حسینی شاهرودی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان تحلیل خود از برنامه حذف صفر از پول ملی ایران این کار را نیازمند بستر اقتصادی مناسب ذکر کرد و افزود: حذف صفر از پول یک کشور در دنیا پس از یک تورم افسار گسیخته که ارزش پول ملی را به شدت کاهش داده است انجام می شود تا ثبات و آرامش را حاکم کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حذف یک صفر یا چهار صفر از پول ملی ۲ سال است که مطرح‌ شده ادامه داد: نظرهای متفاوتی از اقتصاد دان‌ها در این‌باره وجود دارد، نظر مثبت این است که حذف یک‌ باره چند صفر ارزش پول ملی را از لحاظ روانی بالا می‌برد اما قبل از آن ابتدا باید ثبات اقتصادی بر کشور حاکم باشد.

حسینی شاهرودی، به شرایط کنونی و چالش در حوزه‌های اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: حذف صفر از پول ملی شاید تأثیر روانی کوتاه‌مدتی داشته باشد، اما اگر تورم سال ۹۷ که بالغ‌ بر ۴۰ درصد بود مجدد رخ دهد یا افزایش یابد در دراز مدت اثرات منفی روانی آن بیشتر از اثرات مثبت خواهد بود.

وی افزود: حذف چهار صفر به اقتصاد کمک نمی کند، باید اقتصاد را حوزه‌ای گسترده ببینیم و برنامه جامعی برای آن داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف صفر از پول ملی نیازمند تغییر و تثبیت همه حوزه‌های کشور است، خاطر نشان کرد: در صورتی می‌توان گفت تغییرات اقتصادی مؤثر واقع شده که موضوع  تولید ناخالص ملی، شاخص تورم و موارد دیگر بهبود یابد.

حسینی شاهرودی گفت: هم اکنون بحث حذف یک صفر از پول ملی و تبدیل ریال به تومان جدی تر از حذف چهار صفر است و امکان موافقت مجلس در این مورد بیشتر است.

/۷۴۰۸/۷۳۵۹/۶۱۶۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.