مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان‌رضوی گفت: تا پایان سال جاری 50 روستای شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‎آباد به شبکه ملی اطلاعات متصل می‎شوند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، علی دلگیر در جلسه شورای اداری کاشمر که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، در خصوص وضعیت شاخص‎های ارتباطی این شهرستان عنوان کرد: در حال حاضر سه مرکز تلفن شهری و 32 مرکز روستایی در شهرستان کاشمر فعال هستند.

وی ادامه داد: اکنون 63 هزار و 600 مشترک تلفن ثابت در شهرستان کاشمر داریم که 47700 مشترک تلفن ثابت شهری و 15900 مشترک روستایی هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان‌رضوی عنوان کرد: در حوزه پوشش تلفن همراه تاکنون 65 سایت همراه اول، 57 سایت ایرانسل و 4 سایت رایتل در شهرستان کاشمر نصب شده و دو شهر کاشمر و ریوش زیر پوشش نسل 4 قرار گرفته‎اند که با سایت‎های نصب شده در حوزه شهر کاشمر 99.9 درصد زیر پوشش G2 و همین میزان زیر پوشش G3 قرار دارند.

وی با بیان اینکه پوشش 4G همراه اول 73.8 درصد است، به وضعیت پوشش اپراتور دوم ایرانسل در این شهرستان اشاره کرد و افزود: اکنون پوشش G2 صد درصد، پوشش G3  99.9 درصد و پوشش 4G حدود 94.28 درصد و همچنین 99.9 درصد زیر پوشش نسل سوم اپراتور سوم رایتل قرار دارند.

دلگیر عنوان کرد: اکنون 33 روستای شهرستان کاشمر دارای اینترنت ADSL هستند، همچنین تاکنون 9 روستای این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و تا انتهای سال 46 روستا دیگر به این شبکه متصل می‎شوند.

وی در خصوص وضعیت شهرستان بردسکن گفت: در مرحله اول 39 روستا و در مرحله دوم نیز از 41 روستا 22 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‎اند و 19 روستای دیگر در برنامه سال جاری قرار دارد که انجام می‎شود.

این مقام مسئول برای وضعیت شهرستان خلیل‎آباد افزود: در مرحله اول 18 روستا و در مرحله دوم از 9 روستا 4 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و 5 روستای دیگر در برنامه سال 98 قرار دارد که انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: از 266 کیلومتر 5 جاده حوزه شهرستان کاشمر 250 کیلومتر با 94 درصد زیر پوشش همراه اول و 235 کیلومتر زیر پوشش ایرانسل با 88 درصد قرار دارند.

دلگیر به برنامه‎های پیش رو برای پوشش تلفن همراه روستایی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری پوشش تلفن همراه روستایی در 9 روستای شهرستان کاشمر و 4 روستای شهرستان بردسکن برقرار می‎شود.

وی افزود: ارتقا نسل دو به نسل سه و چهار روستای اکبرآباد در شهرستان کاشمر، و دو روستای دهنو و کلاته شادی از دیگر برنامه‌های سال جاری است.

وی در پایان اظهار کرد: ارتقای دو سایت از نسل دو به نسل سه و چهار در روستای دهنو و کلاته شادی، راه‌اندازی اینترنت پرسرعت و اتصال 27 روستا در حوزه شهرستان کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن به شبکه ملی اطلاعات، توسعه پورت تلفن ثابت به میزان 1302 پورت، ADSL به میزان 2150 پورت پرسرعت در سه شهرستان کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن، راه‎اندازی و زیربار رفتن سایت همراه اول و سایت نسل دو و سه و چهار در حوزه ایرانسل از پروژه‎هایی است که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح می‎شود.

۱۷ مصوبه دستاورد سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کاشمر

در ادامه نماینده مردم شهرستان‎های کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی به صورت جلسه حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به امضا نیز رسیده اشاره کرد و گفت: انتظار داریم طی یک سال آینده بخشی از این پروژه‎ها عملیاتی شود.

بهروز بنیادی در خصوص مصوبات شهرستان کاشمر افزود: تسریع در اجرای سایت‌های BTS همراه روستاهای کریز، بندقراء و توندر از محل اعتبارات USO ، نیاز به احداث سایت‌های BTS همراه در مراکز دهستان اوندر و طرق با جمعیت بالای 1500 نفر و جهت پوشش روستاهای همجوار و مسیر جاده‌ای از محل اعتبارات USO و ارتقای سایت BTS آریا از 2G به 4G برای تأمین دیتا 50 درصد منطقه از جمله مصوبات حوزه ارتباطات و فناوری شهرستان کاشمر است.

وی همچنین تسریع در اجرای سایت BTS روستای فرگ بخش مرکزی در جهت تأمین پوشش حداکثری جاده کاشمر به مشهد(در محور تربت حیدریه – کاشمر)، تأمین و جایگزینی کافو نوری با DLC ها در روستاهای تجرود، خرو، کوشه نما، چلپو و پایین دره جهت تأمین اینترنت روستاهای مذکور از محل اعتبارات USO ، تسریع در اجرای پروژه کوه نور با توجه به احداث دکل در روستاهای گندم‌بر بخش مرکزی و روستای کلاته تیمور بخش کوهسرخ که از تعهدات وزارت خانه است، تخصیص کافو نوری و اجرای شبکه کابل برای برخی شهرک‌های جدید الاحداث با توجه به نیاز مردم به ارتباط و اینترنت و تخصیص کابل برای برخی نقاط به صورت پراکنده در سطح شهر و روستاها برای توسعه موضعی و تأمین ارتباط ثابت و اینترنت، ایجاد پارک علم و فناوری حوزه ICT و نیاز مبرم به احداث ساختمان مرکز در روستای اکبرآباد بخش کوهسرخ را از دیگر مصوبات ذکر کرد.

وی همچنین در خصوص مصوبات شهرستان بردسکن اظهار کرد: نصب و راه‌اندازی سایت BTS در روستاهای درونه جهت تأمین ارتباط جاده اصلی به طبس و اهالی منطقه، نصب و راه‌اندازی سایت BTS در روستای برجک با پوشش دهی روستاهای برنابد و فتح‌آباد و طراحی و تأمین ارتباط همراه در روستاهای فاقد پوشش سربرج ، خمی ، کلاته جمعه و علی بیگ از جمله مصوبات بوده است.

بنیادی در ادامه نصب و راه‌اندازی سایت جعفرآباد که در سال 94 مصوب شده است، تعویض DLC روستای شوراب و روستای ایرج‌آباد به کافو نوری، اجرای کامل شبکه کابل در خیابان‌های صبوری و هلالی و تخصیص D500 به این منطقه و اختصاص یک عدد رپیتر به روستای علی‌آباد شور جهت تقویت آنتن همراه اول را مصوبات شهرستان خلیل‎آباد ذکر کرد.

توسعه کاشمر مستلزم وجود زیرساخت‎هایی در حوزه ارتباطات و فناوری

در ادامه این جلسه فرماندار کاشمر گفت: با توجه به اینکه توسعه کاشمر مستلزم وجود زیرساخت‎هایی در حوزه ارتباطات و فناوری است در همین خصوص احداث، اجرا و ارتقای سایت‎های بی.تی.اس، شبکه فیبرنوری، تقویت آنتن اپراتورها، طراحی و تامین ارتباط همراه در روستاهای فاقد پوشش، تسریع در اجرای کوه نور، اجرای شبکه در برخی مناطق شهری و روستایی از جمله نیازهای شهرستان هستند.

مسلم ساقی بیان کرد: با توجه به رویکرد ریاست محترم جمهوری و دولت تدبیر و امید در توسعه دولت الکترونیک که در این خصوص با تلاش استانداری خراسان رضوی و شرکت مخابرات استان توفیقاتی حاصل شده افزایش تعرفه‎های مخابراتی در این زمینه یکی از دغدغه‎هاست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.