معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز شنبه در نشست هماهنگی طرح مهر تحصیلی و اهدای امکانات آموزشی و تحصیلی به دانش آموزان ملایری گفت: اوقاف و امور خیریه تاکنون اقدامات ماندگاری را در حوزه وقف انجام داده است که قابل تقدیر است.

قدرت الله ولدی توجه به حوزه آموزش را یکی از نیت های واقف خیراندیش ملایری شادوران سیف الدوله عنوان و بیان کرد: ملایر از سال ۱۳۹۲ آغاز کننده طرح مهر تحصیلی در سراسر کشور بود که امسال هفتمین مرحله این طرح اجرا می شود.

وی با اشاره به وجود شمار زیادی از دانش آموزان نیازمند در سراسر شهرستان، خواستار افزایش تعداد بسته های مهر تحصیلی شد و افزود: امسال نیز همانند سال های گذشته سه هزار بسته مهر تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت توزیع می شود.

فرماندار ویژه ملایر گفت: طبق گزارش مناطق آموزش و پرورش این شهرستان، بیش از ۱۰ هزار دانش آموز نیازمند در ملایر، یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز نیازمند در منطقه آموزشی جوکار و ۸۵۰ دانش آموز نیازمند در منطقه سامن شناسایی شده است.

ولدی با بیان اینکه افزون بر این یک هزار و ۷۰۰ دانش آموز نیز زیر پوشش کمیته امداد است اظهار داشت: بر اساس گزارش آموزش و پرورش ملایر ۳۷ هزار دانش آموز در ملایر، بخش مرکزی و زند در ۲۷۶ مدرسه تحصیل می کنند که در حدود ۷۰ درصد این مدارس بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان نیز ملایر را در اجرای طرح مهر تحصیلی پیشتاز و جزء نخستین شهرهای کشور دانست و افزود: امسال مرحله هفتم این طرح اجرا می شود که از محل موقوفه شادوران سیف الدوله است.

نشست طرح مهر تحصیلی اوقاف و امور خیریه ملایر


حجت الاسلام حاجی رضا زین العابدینی با بیان اینکه بیشترین بسته های مهر تحصیلی هر سال مربوط به ملایر است ادامه داد: پنج میلیارد ریال برای تهیه و توزیع بسته های مهر تحصیلی هزینه شده است که شامل نوشت افزار و ملزومات تحصیلی است.

وی پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان، دانشجویان و طلاب، کمک به بیماران سخت درمان، خرید تجهیزات پزشکی، ساخت مدرسه، برپایی مراسم روضه خوانی و اطعام نیازمندان هر شب جمعه و کمک ۶ میلیارد ریالی برای ساخت اورژانس ملایر از محل موقوفه های شادوران سیف الدوله را از دیگر اقدامات برشمرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز بیان کرد: شناسایی دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت با کمک کمیته امداد و بهزیستی انجام و بسته های مهر تحصیلی بین آنها توزیع می شود.

پژمان جعفری با بیان اینکه هر سال توزیع بسته های مهر تحصیلی همزمان با آغاز سال تحصیلی انجام می شود افزود: خدمات وقف در این شهرستان در حوزه آموزشی شایان توجه است.

وی ادامه داد: کمک به دانش آموزان نیازمند ملایری محدود به آغاز سال تحصیلی نیست، بلکه در طول سال این کمک ها طبق نیت واقف انجام می شود.

 حدود ۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر وقفی است و یکی از شهرهای برتر کشور در حوزه وقف است.
۲۰۸۷/۷۵۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.