پس از پنج روز کار مستمر و بی‌وقفه توسط تیم دندانپزشکی موسسه خیریه سفیران مهربانی اصفهان و تیم دندانپزشکی زنده یاد دکتر مهرداد داوری در استان ایلام با مجموع ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به بیش از 1200 نفر از گروه های هدف، فعالیت این تیم ها در استان ایلام پایان یافت .

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، دکتر «محمد کریمیان» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این زمینه اظهار کرد:تیم های تخصصی دندانپزشکی موسسات خیریه سفیران مهربانی اصفهان و تیم خیریه زنده یاد دکتر مهرداد داوری با ظرفیت جمعاً 65 دندانپزشک و دستیار به مناطق محروم استان خدمات دندانپزشکی رایگان ارائه کردند .

وی افزود: تیم خیریه سفیران مهربانی اصفهان با ظرفیت ٢٥ دندانپزشک و دستیار از تاریخ ١ تا ٥ مرداد در شهر ایلام(دانشکده دندانپزشکی)، مناطق سیل زده ماژین و عرب رودبار، مناطق محروم ملکشاهی( شهرستان هدف محرومیت زدایی بنیاد علوی) به گروه های هدف شامل دانش‌آموزان پایه ششم، بیماران سرطانی و ام اس، نیروهای خدمات شهری، داوطلبان هلال احمر و سایر گروه های هدف خدمات دندانپزشکی ارائه کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: همچنین تیم خیریه زنده یاد دکتر مهرداد داوری با ظرفیت ٤٠ نفر دندانپزشک و دستیار که جمعی از همکاران ایشان بودهاند، برای دومین سال متوالی در استان مستقر شدند. این تیم خیریه سال گذشته در شهرستان ایوان و امسال نیز در شهرستان چرداول از 2 الی 4 مرداد ماه به گروه های هدف شامل دانش آموزان، مادران باردار، مددجویان کمیته امداد و سایر گروه های هدف نیازمند در این شهرستان خدمات دهی کردند .

  وی خاطرنشان کرد: کلیه بیماران جامعه هدف این موسسات خیریه دندانپزشکی توسط دندانپزشکان دانشگاه علوم پزشکی ایلام مورد غربالگری قرار گرفتند .

کریمیان تصریح کرد: در ایام استقرار این موسسات خیریه در سطح استان، خدمات دندانپزشکی به بیش از 1200 نفر شامل خدمات ترمیم، پرکردن، جرم گیری، کشیدن و عصب کشی در موارد الزامی ارائه شد .

وی تصریح کرد: این برنامه در ادامه فعالیت های خیریه‌ای دانشگاه و در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه و کمک به ایجاد عدالت در سلامت و کاهش مشکلات بهداشت دهان و دندان هم راستا با اولویت های وزارت بهداشت با محوریت مرکز مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه اجرا شد.

دکتر جمیل صادقی فر، رئیس مرکز مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تقدیر از حرکت خیرخواهانه تیم دندانپزشکی موسسه سفیران مهربانی اصفهان و کاروان دندانپزشکی زنده یاد دکتر مهرداد داوری، هدف از فعالیت این تیم ها را ارتقاء سطح سلامت دهان و دندان مردم مناطق محروم و انجام مراقبت‌های بهداشت دهان ساکنان این مناطق اعلام کرد .

 

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایلام با جلب مشارکت های ارزشمند دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی استان و با تاًمین 2 کلینیک سیار دندانپزشکی، یونیت‌های دندانپزشکی در دانشکده و بخشی از مواد مصرفی مورد نیاز، این تیم‌ها را در ارائه خدمات مطلوب تر یاری کرد .

دکتر «محمدهادی ایزدی»، مدیرعامل موسسه خیریه سفیران مهربانی خاطر نشان کرد: این موسسه با اجرای طرح مثبت مهربانی که در راستای گسترش طرح های رفاه و عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و سلامت صورت می گیرد تا این زمان در 7 استان کشور اقدام به ارایه خدمات پزشکی و دندانپزشکی به گروه های آسیب پذیر کرده است و این بار با تیمی به استعداد 25 نفر از دندانپزشکان از نقاط مختلف کشور با حضور در مناطق کم برخوردار و سیل زده استان ایلام سعی در تامین نیازهای حوزه سلامت دهان و دندان نموده است .

وی افزود: ارائه خدمات در این حوزه به دو بخش آموزش و درمان نیازمندان تقسیم می شود. در روزهای اخیر تیم آموزش خیریه با برگزاری کلاس های بهداشت دهان به آموزش دانش آموزان پرداخت و همزمان 5 تیم دیگر به ارایه خدمات درمانی از جمله درمان تخصصی ریشه، ترمیم و کشیدن در موارد ضروری اقدام کرده است .

ایزدی گفت: خدمات رایگان دندانپزشکی با همت مرکز مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایلام و با همدلی و هم افزایی ارگان های مسئول در استان ارائه گردید .

وی تصریح کرد: از حمایت های ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی، تیم دلسوز و خستگی ناپذیر مرکز مشارکت های اجتماعی دانشگاه، خانه مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده دندانپزشکی و کلیه بانیان این حرکت خیرخواهانه صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم .

دکتر سلطانی رییس دانشکده دندانپزشکی ایلام نیز اظهار کرد: این دانشکده با تعامل شایسته و با تامین بیش از 42 یونیت دندانپزشکی، تعداد بیش از 20 نفر از دانشجویان اینترن دانشکده دندانپزشکی، نیروهای طرحی و قراردادی، نیروهای تجهیزات پزشکی و نیروهای خدمات، تیم دندانپزشکی موسسه خیریه سفیران مهربانی اصفهان را در راستای ارائه خدمات یاری کردند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.