حجت الاسلام والمسلمین حسین یوسف زاده امروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موقوفه حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) ، حاج عبدالله آستانه ای ، ربابه امیر دخت صفاری ، کلثوم طایفه و امیرکیاسر از جمله مهمترین موقوفات این شهرستان به شمار می رود.
وی در ادامه عمل به نیات واقفین را از اهداف مهم اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: برگزاری روضه خوانی برای اهل بیت (ع) ، عزاداری امام حسین (ع) ، کمک به دانش آموزان بی بضاعت ، کمک به طلاب و روحانیون ، تعمیر مساجد و بقاع متبرکه ، نشر معارف اسلامی ،اطعام فقرا ، تامین هزینه خرید دارو و درمان نیازمندان ، خرید تجهیزات بیمارستانی از مهمترین نیات واقفین و نیکوکاران در این شهرستان است.
یوسف زاده با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه تلاش می کند تا با عمل به نیات واقفین فرهنگ وقف را در این شهرستان ترویج دهد یادآور شد: به منظور تحقق این امر از ابتدای سالجاری تاکنون 396 میلیون ریال از محل درآمد موقوفات خیرین این شهرستان در زمینه هایی چون تامین دارو بیماران ، کمک به دانش آموزان بی بضاعت ، برگزاری آیین های روزه خوانی و عزاداری ، کمک و اطعام نیازمندان هزینه شده است.
وی در ادامه به راه اندازی سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه از سوی اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: شناسایی و کشف موقوفات جدید ، بهره وری مناسب از موقوفات ، ساماندهی و شفاف سازی در خصوص چگونگی هزینه درآمد موقوفات ( با هدف جلب اعتماد خیرین و نیکوکاران) و ...از اهداف راه اندازی این سایت است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه اشرفیه در ادامه نیز با اشاره به فرارسیدن دهه وقف اظهار داشت: به این مناسبت تعداد 15 برنامه فرهنگی از سوی اداره اوقاف و امورخیریه این شهرستان برگزار می شود.
یوسف زاده اظهار داشت: برگزاری همایش یاوران وقف، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، برگزاری نشست های تخصصی در خصوص ترویج فرهنگ وقف در جامعه ، افتتاح عملیات بازسازی 3 بقعه متبرکه ، دیدار با امام جمعه و واقفین ، نواختن زنگ وقف در مدارس و...از جمله برنامه های است که در این شهرستان به اجرا می رسد.
وی از وقف به عنوان عملی ماندگار یاد کرد و گفت: وقف یکی از راه های همدردی با جامعه به خصوص مردم فقیر و نیازمند است که برکات و صالحات فراوانی نیز به همراه دارد.
وی همچنین در ادامه با اشاره به وجود 60 بقعه متبرکه شاخص در این شهرستان اظهار داشت: بقعه آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) ، بقعه آقا سید محمد (ع) ، بقعه آقا سید حسن (ع) ، بقعه آقا سید ابو جعفر(ع) ، بقعه آقا سید حمید (ع) ،بقعه امیر سلطان (ع) از جمله شاخص ترین بقاع متبرکه این شهرستان به شمار می روند.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز بیش از 65 میلیارد و 780 میلیون ریال از درآمد بقاع متبرکه این شهرستان در امور مختلفی چون برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی ، حقوق و بیمه خادمان ، برگزاری مسابقات قرآنی ، امور عمرانی و...هزینه شده است.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: رنجکش
7287 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.