فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: مطالبه گری نخستین اولویت کاری هر خبرنگار است و پیشرفت شهرستان و نتیجه بخش بودن مصوبه های اجرایی در گرو تعامل خبرنگاران با مسئولان است.

به گزارش ایسناُ‌ُ‌٬ منطقه همدان٬ سیدرسول حسینی در جمع خبرنگاران٬ با اشاره به وظیفه خطیر خبرنگاران در هموار کردن مسیر توسعه شهرستان بیان کرد: انتظار داریم خبرنگاران در مورد وظایف مدیران و مصوبه های اجرایی و خروجیهای جلسات از مدیر مربوطه نتیجه را مطالبه گری کنند چرا که وقتی این اتفاق به صورت مستمر و برنامه ریزی شده انجام پذیرد مسئولان تلاش می کنند تا کارهای اجرایی محوله را در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه برسانند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید مسئولان شهرستان را در مورد سند توسعه سه ساله به چالش بکشند٬ اظهار کرد: متٔسفانه ما به عنوان مسئول اعم از مسئولان ادارات و روابط عمومی ها نتوانستیم بستر لازم را برای شناخت بیشتر مردم از خبرنگاران فراهم کنیم چرا که شما تمام توانمندی ها را  به جامعه معرفی می کنید٬ آیا وقتی ما در محافل و گفتگوهایمان اشاره می کنیم که اصحاب رسانه رکن چهارم دموکراسی هستند واقعا در عمل هم اینگونه با اصحاب رسانه برخورد می کنیم یا خیر؟

حسینی افزود: اعتقاد دارم خودمان را به جامعه خبری یدک کردیم٬ در مورد این امر که خبرنگاران رکن چهارم دمکراسی هستند چقدر فرهنگسازی صورت گرفته و اینکه آیا این امر به واقع عملی شده یا نه؟ باید بگویم از طرف خبرنگاران کاملا عملی و اجرایی شده اما متأسفانه از طرف مسؤلان مورد اهمیت قرار نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران به عنوان صدای رسای شهرستان دو وظیفه مهم بر عهده دارند؛ اول انعکاس و بیان خبر و آنچه که در حوزه خودتان باید عنوان کنید و دوم بیان آنچه به عنوان پیشنهاد و انتقاد در حوزه اجرایی دارید چرا که ما دستگاه نظارتی هستیم نه اجرایی تا با بهره گرفتن از نظرات و راهکارهای پیشنهادی شما برای پیشبرد شهرستان استفاده کنیم بنابراین انجام صحیح این دو وظیفه در کنار هم ما را در جهت پیشبرد و توسعه شهرستان یاری می کند.

فرماندار تویسرکان ادامه داد: حضور خبرنگاران در جلسات برای ما قوت قلب است و خوشایند نیست که در جلسات از خبرنگاران دعوت نشود و وظیفه روابط عمومی فرمانداری و سایر ادارات اطلاع رسانی جلسات برای حضور اصحاب رسانه است و انتظار داریم خبرنگاران در جلسات اظهارنظر و گفتمان سازی کنند و اگر اظهارنظر یا انتقادی دارند حتما با ارائه راهکار مناسب همراه باشد تا نتیجه مناسب حاصل شود، حضور شما در جلسات و بازدیدها به عنوان یک بازوی قوی احساس می‌شود هرچند که خبرنگاران از حقوق و مزایای مناسب برخوردار نیستند.

وی با انتقاد از عدم ارتباط مسئولان شهرستان با خبرنگاران گفت: متأسفانه مسئولان شهرستان خیلی با خبرنگاران ارتباط نداشته و گزارش عملکرد ارائه نمی دهند. چرا باید معاون وزیر روز گذشته در شهرستان حضور یابد اما دستگاه متولی خبرنگاران را از این موضوع مطلع نکند؟ بنابراین باید مدیران دستگاه های اجرایی در هر فصل یک نشست خبری داشته باشند و این امر برای تمامی دستگاه های اجرایی الزامی است و اگر مسئولی در این زمینه به خبرنگاران نکرد موضوع برای پیگیری به فرمانداری منعکس شود.

حسینی با بیان اینکه در دستگاه های اجرایی جایگاه روابط عمومی ها تعریف نشده و با اصحاب رسانه ارتباط ندارند که این موضوع ضعف بسیار بزرگی است، وظیفه خبرنگاران را به چالش کشیدن مسئولان دانست و اعلام کرد: حق شماست که مسئولان شهرستان را به چالش بکشید اما به چالش کشیدن راه و روش خود را دارد و به این معنی نیست که بیگدار به آب بزنید یا با انتقادات بدون پشتوانه وارد عرصه شوید بلکه باید با دلیل محکمه پسند انتقاد همراه با راهکار رفع مشکل داشت تا از این طریق بتوانیم پیشرفت شهرستان را رقم بزنیم و صدای تویسرکان را به گوش مردم و مسئولان برسانیم.

رئیس شورای تأمین تویسرکان با اشاره به روزشمار انتخابات در ادامه گفت: تبلیغات انتخابات در تویسرکان خیلی زودتر از آنچه که باید شروع شده است و ما نه می‌توانیم ممانعت، تشویق و یا ترغیب کنیم و قانونا هم نمی‌توانیم مانع تبلیغات زودهنگام افراد شویم اما اگر شما کمک کنید وظیفه ما اجرای صحیح قانون انتخابات است چرا که به دنبال این هستیم که قانون محقق شود.

وی افزود: ما آخرت خود را به خاطر دنیای دیگران معامله نخواهیم کرد و وامدار هیچ گروهی نیستیم و تنها نماینده  دولت در شهرستان هستیم و در راستای اسناد و اهداف دولت حرکت خواهیم کرد و مخالف هیچ دیدگاه سیاسی هم نیستیم، کار خود را در چارچوب قانون انجام خواهیم داد و تلاش مان در راه بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم خواهد بود تا یک انتخابات آزاد و سالم برگزار کنیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.