سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه به مناسبت روز خبرنگار در دیدار رئیس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با وی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار بیان کرد: فعالان عرصه خبر در همدان کم حاشیه و اهالی این استان در کشور سر آمد و دارای فرهنگ غنی هستند.

وی اضافه کرد: نقش رسانه ها در توسعه استان بی بدیل است یعنی وجود آنها ثمرات زیادی به همراه دارد و هیچ یک از اجزای حرکت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قادر نیست این جایگاه را پر کند.

استاندار همدان نقش اطلاع رسانی و ارتباط دو سویه بین مردم به عنوان ولی نعمتان نظام مقدس جمهوری اسلامی با مسئولان را از مزیت های شاخص و برجسته رسانه ها دانست و افزود: نقش جریان آزاد و صحیح اطلاعات به عنوان سیاست کلی مورد تاکید رییس جمهوری است که باید در دستور کار همه دولت مردان باشد. 

وی اضافه کرد: کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان به عنوان افراد دلسوز و توانمند، نقش بارزی در بیان عملکرد، شنیدن صدای مردم، بیان نقطه نظرها و دیدگاه های مردم دارند. 

استاندار همدان خواستار مهندسی جدید در زمینه نحوه و شیوه اطلاع رسانی شد و افزود: خلاء های زیاد در این زمینه وجود دارد که باید این کمبودها را رفع کرد و در این باره خبرگزاری ایرنا می تواند پیشگام شود.

همدان به کارگاه اقتصادی تبدیل شده است

شاهرخی  گفت: در حوزه اقتصادی کارهای مهمی در استان انجام شده و این روند با قدرت تمام ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه در زمینه برنامه راهبردی توسعه سه ساله استان موفق به کسب تقدیرنامه کتبی از دکتر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه شده ایم، یادآوری کرد: سطح پیشرفت ها به گونه ای است که وزارت کشور خواستار تشریح این برنامه برای سایر استانداران شده است.

شاهرخی با عنوان اینکه در برنامه سه ساله توسعه استان، مقرر شد بر اساس برنامه گام برداریم افزود: در این برنامه ظرفیت های استان شناسایی و برش شهرستانی مشخص شده است که هر شهرستان چه کاری، در چه زمانی و با چه منابع مالی باید اجرا کند.

استاندار همدان اظهار داشت: با توجه به تحریم کشور توسط معاندان و محدودیت مالی، پویایی استان مثال زدنی است.

نرخ ۶.۱ درصدی بیکاری مربوط به فصل بهار است

شاهرخی درباره نرخ بیکاری همدان بیان کرد: عده ای از روی عدم شناخت و نه مغرضانه نرخ بیکاری را به چالش کشیدند در حالیکه نرخ بیکاری اعلام شده مربوط به فصل بهار است.

وی با بیان اینکه استانداری در اعلام نرخ بیکاری دخل و تصرف ندارد اضافه کرد: عده ای دوست دارند همدان در نرخ بیکاری آخر شود در حالیکه کارهای زیادی برای ایجاد فرصت های شغلی در همدان صورت گرفته که قرار است تور خبری برای بازتاب این فعالیت ها برگزار شود.

نیازمند مهندسی مجدد در تعامل با رسانه ها هستیم

استاندار همدان گفت: در هیچ جای کشور به جز همدان سند اطلاع رسانی تدوین، تصویب و اجرا نشده است.

وی یادآوری کرد: بر اساس این سند مدیران دستگاه های اجرایی متعهد به برگزاری نشست های دوره ای با رسانه ها و ملزم به تعامل حداکثری با خبرنگاران شدند.

شاهرخی با بیان اینکه نیازمند مهندسی مجدد در تعامل با رسانه ها هستیم افزود: روابط عمومی استانداری همدان مامور شده تا در این زمینه برنامه بدهد همچنین باید برای فضای مجازی برنامه جدی داشته باشیم.
در این دیدار رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان و مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان به بیان دغدغه ها و مطالبات خود پرداختند.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.