محمود صارمی در خرداد سال ۱۳۴۷ در شهرستان بروجرد متولد شد بعد از اخذ دیپلم و شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در رشته جغرافیا به تهران مهاجرت کرد بعد از گذراندن چند ترم از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه‌های نبرد شد و مدت ۱۷ ماه را در آن جا گذراند، دوباره به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت.

این شهید گرانقدر در سال ۱۳۷۰ مشغول به همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران شد، در سال ۱۳۷۱ در حالی که به تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می‌داد، ازدواج کرد و در تاریخ ۱۳۷۵ به عنوان مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افعانستان انتخاب شد و ۲ سال بعد در تاریخ ۱۳۷۷ در شهر مزار شریف به دست گروه طالبان به شهادت رسید.

۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند.  

 شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ بهانه ای شد تا این روز به نام خبرنگار نامگذاری شود و هر ساله در این روز آیین هایی برای پاسداشت مقام خبرنگار برگزار شود.

برنامه روز خبرنگار امسال همانند سال گذشته در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد و از اولین ساعت برپایی این مراسم شمار زیادی از خبرنگاران در جلسه حضور ریافته و به همدیگر این روز را تبریک می گفتند.

استاندار، معاونان استاندار، نمایندگان همدان در خانه ملت، مدیرکل سیاسی و انتخابات و جمعی از مدیران  استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان به عنوان میزبانان این مراسم در جلسه حضور داشتند.

در این مراسم سردار فارسی خبرنگار روزنامه اطلاعات به عنوان نماینده آقایان و مرضیه بختیاری خبرنگار ایرنا به عنوان نماینده بانوان پشت تریبون قرار گرفته و دغدغه های این قشر را بیان و ابراز امیدواری کردند که پرونده این دغدغه ها با حمایت و همت مسئولان برای همیشه بسته شود.

همچنین عطا شعبانی خبرنگار خبرگزاری فارس با زبانی طنز بخشی از مشکلات و دغدغه های خبرنگاران را در جشن روز خبرنگار با عنوان «موضوع انشا در مورد شغل خبرنگاری...» عنوان کرد که با استقبال خبرنگاران حاضر در این همایش همراه شد.

بازار عکس های سلفی در این نشست صمیمی داغ بود و بیشتر خبرنگاران با مراجعه به خانواده شهید صارمی اقدام به گرفتن عکس با آنها می کردند.

این مراسم با تقدیر از فعالان عرصه مطبوعات در بخش های مختلف پایان یافت.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.