معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ملایر تاکید کرد: این رقم تسهیلات اشتغالزایی با تلاش مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان باید مضاعف شود.

قدرت الله ولدی با اشاره به ۱۶۲ طرح مصوب در رونق تولید گفت: از این رقم برای ۷۵ طرح عقد قرارداد منعقد شده و از ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال حدود یک هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: از این رقم تسهیلات یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال هنوز جذب نشده و باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

فرماندار ویژه ملایر با گلایه مندی از نوع عملکرد دستگاه های حمایتی این شهرستان در تعلل در جذب تسهیلات حمایتی بیان کرد: از ۱۵۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی تنها ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آن توسط سه دستگاه حمایتی این شهرستان جذب شده که رضایت بخش نیست.

ولدی خواستار تلاش مضاعف این دستگاه در جذب ۱۱۰ میلیارد ریال باقیمانده و برگزاری جلسه های هفتگی برای افزایش رقم تسهیلات شد و ادامه داد: این رقم باید به نرم استاندارد پنج ماهه برسد.

وی درباره تسهیلات مشاغل خانگی نیز گفت: ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در این حوزه سهم شهرستان ملایر بود که از این رقم حدود ۲۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده و ۱۶ میلیارد ریال آن روی زمین مانده است.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ملایر بیان کرد: در حوزه مشاغل خانگی ۳۱۵ طرح مصوب داریم که برای ۲۸۴ طرح تسهیلات پرداخت شده و ۳۱ طرح هنوز باقی مانده است که باید تلاش ها در این زمینه ویژه باشد.

ولدی با بیان اینکه ما عدد و رقم اشتغال نمی خواهیم، بلکه ملاک میزان اشتغال پایدار ثبت شده در سامانه است افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ درصد از اشتغال تعهد شده این شهرستان محقق شده است.

ایجاد سالانه ۳۲۳۳ شغل در ملایر 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان نیز با اشاره به اتمام حجت با سه دستگاه حمایتی استان و انتقال موضوع به وزارتخانه بیان کرد: تصمیم بر این شد که تسهیلات دستگاه های حمایتی به صورت شناور در اختیار سایر دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

احمد توصیفیان با بیان اینکه مدت زمان محدودی را برای جذب این تسهیلات به بنیاد شهید می دهیم افزود: در مجموعه بهزیستی نیز ۷۰ درصد تسهیلات روستایی باقیمانده مددجویان را به صورت آزاد می گذاریم تا سایر دستگاه های اجرایی از این تسهیلات استفاده کنند.

وی یادآور شد: ۲۵ درصد از اعتبارات کمیته امداد نیز برای استفاده سایر دستگاه ها آزاد گذاشته می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان تاکید کرد: برای جبران رقم تسهیلات دستگاه های حمایتی ۵۴۰ میلیارد ریال با نرخ چهار درصد برای مددجویان بهزیستی و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد در سطح استان اعتبار جذب کردیم که اعتبار خوبی از این رقم برای ملایر پیش بینی شده است.

توصیفیان ادامه داد: امسال افزون بر هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات، منابع مالی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف برای این شهرستان پیش بینی شده است که در مجموع سه سال ۲۷ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال تسهیلات و سرمایه گذاری باید در ملایر جذب شود.

وی اظهار داشت: بر اساس هدفگذاری برنامه ششم توسعه نرخ بیکاری باید به ۷.۱ درصد برسد که با برنامه ریزی سه ساله در سند توسعه راهبردی این شهرستان می توانیم به این هدف برسیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: طبق تعهد اشتغال سالانه باید ۲۰ هزار شغل در استان و سه هزار ۲۳۳ شغل در شهرستان ملایر ایجاد شود که این تعداد اشتغال بین ۱۸ تا ۲۰ دستگاه اجرایی تقسیم شده است.

توصیفیان اشتغال روستایی را یکی از حوزه های مورد تاکید دولت عنوان و ملایر را در جذب تسهیلات و ایجاد اشتغال روستایی دارای عملکرد خوب دانست و افزود: در این حوزه ۶۳۶ میلیارد ریال اعتبار از مجموع سه هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال برای شهرستان ملایر پیش بینی شده است که یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال آن مربوط به دستگاه های حمایتی است و به تازگی ابلاغ شده است.

وی همچنین ملایر را یکی از شهرستان های پیشتاز در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی استان دانست و گفت: ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۳۳۶ طرح اشتغالزایی از مجموع ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال استان، در این شهرستان پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه ملایر ۱۸ درصد کل پرداختی های استان را دارد بیان کرد: ۹۵۲ فرصت شغلی در این شهرستان پیش بینی شده که باید محقق شود.

طبق گزارش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان از سه هزار و ۲۳۳ مورد تعهد اشتغال ملایر یک هزار و ۲۱۹ اشتغال ثبت شده و ۳۸ درصد از تعهد اشتغال خود را امسال محقق کرده است.

۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.