استاندار همدان که عصر پنجشنبه به منظور بررسی مشکلات برخی واحدهای تولیدی و صنعتی ملایر از شرکت حواس سازه این شهرستان بازدید کرد، قول مساعد برای پیگیری و حل مشکلات مالی این واحد صنعتی را داد.

سیدسعید شاهرخی خطاب به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تاکید کرد: فرآیند کار، میزان پیشرفت کار و مبلغ آورده بررسی و پیشنهاد میزان تسهیلات بیان شود تا ارزانترین تسهیلاتی که در استان در اختیار داریم، برای این واحد لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: با فرآیندی که در این طرح اتفاق افتاده است، میزان رقمی که برای تکمیل و بهره برداری نیاز دارد را تامین می کنیم.

بازدید استاندار همدان از شرکت حواس سازه ملایر


استاندار همدان بیان کرد: اگر تسهیلات مورد نیاز را در استان داشتیم، پرداخت می کنیم و چنانچه نیازمند مجوز از بانک های تهران بود، پیگیری های لازم را برای حل مشکل مالی این واحد انجام می دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز گفت: شرکت حواس سازه تولید کننده بلوک های سبک ساختمانی است که مواد اولیه آن سیلیس درجه سه است.

حمیدرضا متین با بیان اینکه این واحد مواد اولیه مورد نیاز خود را از ضایعات سیلیس کوبی ازندریان تامین می کند افزود: تولیدات این واحد عمدتا صادراتی و به کشور عراق است.

وی با اشاره به بهره برداری این واحد تولیدی در دهه فجر امسال بیان کرد: سرمایه گذاران این طرح خارجی و از کشور عراق هستند و قصد صادرات کل محصول خود را به کشور عراق دارند.

مدیرعامل شرکت حواس سازه نیز به آغاز عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: مراحل اولیه کار به خوبی پیش رفت که در برهه ای از زمان با مشکل مالی مواجه شدیم.

احسان یوسفی ادامه داد: تمامی تجهیزات این شرکت را از کشور چین خریداری کرده ایم که ۹۵ درصد تجهیزات وارد شده و پنج درصد مابقی نیز امسال ثبت سفارش شده است.

شرکت حواس سازه ملایر


وی رقم سرمایه گذاری خارجی برای احداث این شرکت را چهار میلیون و ۶۰۰ هزار دلار و سرمایه گذاری ریالی را ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: برای تکمیل طرح به حدود ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش برای تکمیل سوله، محوطه سازی و نصب تجهیزات نیاز داریم تا بتوانیم طرح را تا آذر امسال به صورت آزمایشی شروع کنیم.

یوسفی با بیان اینکه فعالیت اینگونه کارخانه ها در داخل کشور محدود است گفت: در مرحله نخست طرح ۸۰ تن به صورت مستقیم و ۲۰۰ تن به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود و روزانه حدود ۳۰ کامیون مواد اولیه سیلیس نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر دارای هفت شهرک و ناحیه صنعتی است.
۷۵۲۸/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.