معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: از ۲۸۱ هزار و ۲۶۰ دانش آموز استان، ۱۰۵ هزار نفردر ۵۵ عنوان برنامه اوقات فراغت شرکت کردند.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، یوسف سعیدی پیش از ظهر سه شنبه 8 مرداد در شورای آموزش و پرورش استان همدان، اظهار کرد: اوقات فراغت بهترین زمان برای به ظهور رساندن استعدادها و خلاقیت افراد است.
وی ادامه داد: محورهای برنامه اوقات فراغت در قالب مهارت های ارتباطی، معرفتی، هویتی و بصیرتی، مهارت های فرهنگی، هنری، فعالیت های نشاط آور، مهارت های حرفه ای، مهارت های اقتصادی و اشتغالزایی، مهارت های ورزشی و سلامتی بخشی از این برنامه ها است.
سعیدی اضافه کرد: در سال گذشته ۴۹ عنوان برنامه در ۲۴۹ پایگاه فرهنگی، پژوهش سراها، کانون های تابستانی و ... در قالب کلاس های ورزشی، هنری، تفریحی، دایر بوده است.
وی با بیان اینکه ۴۵ درصد از شرکت کنندگان در طرح اوقات فراغت از مقطع ابتدایی، ۳۰ درصد متوسطه اول و ۲۵ درصد در دوره متوسطه دوم بودند، ادامه داد: ۳۰ درصد شرکت کنندگان در برنامه طرح اوقات فراغت در روستاها و ۷۰ درصد از جامعه شهری آموزش و پرورش بودند که ۷۶ هزار دانش آموز به صورت ۳۳ درصد پسران و ۶۷ درصد دختران بودند.
سعیدی با بیان اینکه سیاست وزارتخانه «هر دانش آموز، یک مهارت» بوده که طرح اوقات فراغت از ابتدای تیرماه به مدت ۷ هفته آغاز شده است، تصریح کرد: ۵۵ عنوان برنامه در ۲۶۵ پایگاه ورزشی، ۹ دارالقرآن، ۱۱ پژوهش سرای فعال، ۷ اردوگاه استانی برای ایام تابستان برنامه ریزی شده است.
وی با پیش بینی افزایش حضور دانش آموزان در کلاس های اوقات فراغت، عنوان کرد: پیش بینی حضور صد هزار دانش آموز در کلاس های اوقات فراغت را داشتیم که خوشبختانه با استقبال دانش آموزان، صد هزار و ۵ نفر در این دوره ها شرکت داشته اند.
وی درباره طرح هجرت نیز گفت: طرح هجرت را همه ساله برگزار می کنیم که ۳۵ عنوان برنامه در ۳۴۵ جلسه خواهیم داشت که در رنگ آمیزی مدارس، تعداد ۲۲۵ خانم و ۲۴۵ استادکار حضور دارند که ۷۰ درصد از این افراد غیرفرهنگی بوده و۴۵۰۰ دانش آموز نیز به مربیان کمک می کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.