رئیس اداره نظارت بر طرح های آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: در صورت رفع معارضان و اخذ مجوزهای لازم، شبکه جمع‌آوری فاضلاب محور گردشگری امام‌زاده محسن(ع) تا اوایل پاییز امسال به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان، آرش مرادی با اشاره به اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب محور گردشگری امام‌زاده محسن(ع)، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 600 متر ازخطوط انتقال اجرایی شده که این رقم معادل 50 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه است. 
وی در این باره توضیح داد: با توجه به اینکه در حال حاضر بخشی از کار با معارض مواجه شده، ادامه روند اجرایی نیازمند اخذ مجوزهای لازم است که در صورت اخذ، انتظار می رود تا اوایل پاییز امسال این پروژه نیز وارد مدار بهره برداری شود.
مرادی افزود: با بهره برداری از پروژه "شبکه جمع‌آوری فاضلاب محور گردشگری امام‌زاده محسن(ع)" 4 روستای مسیراز شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردار خواهند شد.
وی در ادامه ضمن اشاره به دیگر پروژه در دست انجام  در روستای چشین گفت: در حال حاضرپروژه اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در روستای چشین درحال اجرا بوده و یک هزار متراز4 کیلومتر خط انتقال این پروژه عملیاتی شده است.
مرادی افزود: پیش بینی می شود در صورت پیشبرد بهنگام امورپروژه شبکه جمع آوری فاضلاب روستای چشین تا دی ماه سالجاری آماده بهره برداری شود.
وی همچنین با اشاره به پروژه تصفیه خانه روستاهای ابرو و یلفان اظهار کرد: تمامی تجهیزات مرتبط با پروژه مذکور، خریداری  شده و آماده نصب است و به محض حل برخی مشکلات مرتبط با اعتبارات تا انتهای سالجاری تصفیه خانه وارد مدار خواهد شد.
رئیس اداره نظارت بر طرح های آب و فاضلاب شرکت آبفاراستان همدان در ادامه سخنانش به پروژه تصفیه خانه روستای ارزانفود اشاره و عنوان کرد: این پروژه قرار بود بر اساس زمانبندی اعلام شده تا پایان تیرماه سالجاری وارد مدار شود که متأسفانه با کمبود اعتبارات بهره برداری از تصفیه خانه امکان پذیر نشد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود درصورت تأمین اعتبارات، این پروژه نیز تا بهمن ماه سالجاری آماده افتتاح و بهره برداری شود، یادآور شد: با بهره برداری از سه پروژه پیش گفته، 7 هزارو 963 نفر در روستاهای چشین، ابرو، یلفان و ارزانفود از شبکه جمع آوری فاضلاب برخوردار شوند.
مرادی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به عملکرد  شرکت آبفار در حوزه آبرسانی گفت: در این حوزه نیز در سه ماهه ابتدایی سالجاری حفر 10 حلقه چاه مکانیکی و دستی، کف کنی و لایروبی 4 حلقه چاه و تجهیز 3 چاه در روستاهای احمدآباد، بهراز و قراقیه سنقرآباد عملیاتی شد.
وی عنوان کرد: همچنین از سال گذشته تا کنون؛ 521 متر فنس کشی به انجام رسیده ضمن اینکه نصب یک هزارو 694 انشعاب نیز در سه ماهه ابتدایی سالجاری میسر شد.
مرادی همچنین به لایروبی 2 رشته قنات و 2 چشمه اشاره و بیان کرد: در بازه زمانی یاد شده اجرای 10 کیلومتر خط انتقال و 10 کیلومتر شبکه امکان پذیر شد ضمن اینکه اجرای 650 متر مکعب مخزن نیز در حال انجام است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.