رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان از آغاز طرح ایمن سازی بازار تاریخی همدان خبرداد و گفت: به منظور عملیاتی شدن طرح ایمنی بازار، راسته بزازها به عنوان آزمایشی انتخاب و عملیات ایمن سازی آن از هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی فتحی در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورا با محوریت بررسی مشکلات حوزه ایمنی بازار و تأکید بر عزم جدی مدیریت شهری برای ورود به رفع مشکلات بازار؛ اظهار کرد: ایمن‌سازی و آموزش در این حوزه در قالب انعقاد تفاهمنامه شهرداری با اصناف و شرکت‌های خدماترسان، ضرورت دارد.

وی افزود: بازگشایی پیاده‌راه اکباتان پایین، حدفاصل میدان هگمتانه تا میدان 7 تیر و همچنین انتقال چند ایستگاه تاکسی در حدفاصل ابتدای پیاده‌راه اکباتان و مسجد صاحبالزمان(عج) در راستای رونق کسبوکار کسبه این پیاده راه ضرورت دارد.

فتحی با تأکید بر اهمیت ایمنی بازار تاریخی همدان و با توجه به عدم دسترسی ماشین آلات آتشنشانی به هسته مرکزی بازار، عنوان کرد: ایجاد تأسیسات رایزر خشک در راستای آبرسانی به تمام بخشهای بازار باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه سالهای گذشته مکاتباتی در بحث ایمنی بازار انجام شده اما نتیجه‌ای نداشته است؛ گفت: همکاری شرکت‌های خدمات رسان، میراث فرهنگی، اصناف، آتش نشانی و شهرداری در ایمنی بازار بسیار اهمیت دارد.

بازار تاریخی همدان در معرض آتش‌سوزی است

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: سازمان آتش‌نشانی از سال‌های پیش تنها نهادی بوده که در بحث ایمنی بازار، احساس خطر کرده و این موضوع را اعلام کرده است؛ البته در تمام جلسات ستاد بحران شهرستان و استان، این موضوع را اعلام کردهایم؛ اما متأسفانه هیچ گونه کار جدیدی در این زمینه انجام نشده است.

کامران گردان افزود: بازار تاریخی شهر همدان در معرض آتش‌سوزی قرار دارد که متأسفانه عزم جدی از سوی مسئولان استان و شهر همدان برای رفع مشکلات این بازار وجود ندارد.

وی معتقد است: اعلام خطر از سوی مدیریت شهری در راستای حساس کردن مسؤولان و اهالی بازار است و در این زمینه ضروری است همه پای کار بیایند.

به گفته گردان؛ حفظ هویت تاریخی شهر ضرورت انکارناپذیری است که در این امر همه دستاندرکاران بهویژه میراث فرهنگی استان باید ورود جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: شهرداری همدان باید ظرف مدت 20 روز آینده بازگشایی مسیر و معابر دسترسی به بازار همدان را تعیینتکلیف کند.

گردان همچنین اظهار کرد: تجربه نشان می‌دهد 90 درصد آتش‌سوزی در بازارها و مجتمعها در خصوص برق بوده که سیمکشیها و استفاده غیرمنطقی از برق منجر به آتش‌سوزی شده است.

گردان با طرح این سؤال که آیا با بیمه کردن مغازه‌ها، میراث فرهنگی موجود در محدوده این بازار نیز در صورت وقوع حریق، بیمه می‌شود؟ گفت: پیشگیری در جلوگیری از آتش‌سوزی در بازار شرط عقل است؛ اگر اتفاقی در بازار رخ دهد قصور و مشخص کردن افراد مهم نیست.

وی ادامه داد: اتاق اصناف باید ابتدا اخذ مباحث ایمنی داخل مغازه‌ها از شهرداری را از کسبه دریافت، سپس صدور پروانه کسب برای آنها داشته باشد.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.