عباس صوفی روز سه شنبه در نشست اعضای ستاد سیاستگذاری جشنواره شهروند برگزیده اظهار داشت: چشم انداز ما از برگزاری این جشنواره دست یافتن به «همدان، شهر برتر با شهروندان برتر» است و شناسایی و معرفی سرمایه های اجتماعی، فرهنگی و انسانی جامعه شهری همدان را هدف خود می دانیم.
شهردار همدان با اشاره به اینکه تبیین شاخص ها نیز برمحور این چشم انداز ترسیم می شود، اضافه کرد: مشارکت شهروندان در امور مدیریت شهری همواره راهبرد اعضای شورا و کارکنان شهرداری همدان است و شهروندی را نمونه می دانیم که عامل به وظایف شهروندی باشد.
صوفی، ماهیت برگزاری این جشنواره را الگوگیری آحاد مردم از ویژگی های شهروندان نمونه برشمرد و گفت: شهروندان نمونه دارای شاخص هایی هستند که براساس عمل به وظایف شهروندی برگزیده می شوند.
وی خاطرنشان کرد: شهروند برتر را فردی می دانیم که عامل به وظایف شهروندی باشد و افزایش تعاملات اثربخشی بین شهروندان و مدیریت شهری در برگزاری جشنواره برگزیده را مورد توجه جدی قرار داده ایم.
شهردار همدان، تلاش در جهت توسعه فرهنگی الگوی بهینه مصرف انرژی، حضور و مشارکت داوطلبانه، مستمر، فعال در امور مدیریت شهری، پرداخت به موقع عوارض شهرداری برای همه املاک در اختیار، کارآفرینی و اشتغالزایی در جهت رونق تولید برای خود و سایر شهروندان را از جمله شاخص های مهم جشنواره شهروند برگزیده برشمرد.
صوفی، فعالیت خاص و خلاقانه در حوزه های مختلف به ویژه مدیریت شهری، کسب عناوین برجسته در حوزه های مختلف ملی و بین المللی، حضور در دوره های آموزشی مرتبط با مدیریت شهری، انجام امور خیرخواهانه و وقف در امور مدیریت شهری و تالیف و ترجمه کتب و مقالات علمی با تاکید بر حوزه مدیریت شهری را از دیگر شاخص های این جشنواره برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: البته شاخص های این جشنواره هنوز قطعی نشده و در نشست آتی شورای سیاستگذاری به تصویب خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، در این نشست تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر همدان، مدیرکل صدا و سیمای استان، رییس هیات مدیره خانه مطبوعات همدان و رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز همدان حضور داشتند.
اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره شهروند برگزیده پیشنهادات خود پیرامون شاخص ها، شعار، چشم انداز، اهداف و راهبرد اجرایی این جشنواره را مطرح کردند.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.