روابط عمومی دانشگاه بوعلی سینا روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای در این ارتباط، اعلام کرد: پخش این ترانه به صورت سهوی و خارج از برنامه صورت گرفته و آهنگی دون شان فضای دانشگاه به مدت چند ثانیه پخش شده و مسئولان از با کلام بودن آهنگ توسط خواننده غیرمجاز نیز اظهار بی اطلاعی کرده اند.
در ادامه این مطلب آمده است: جشن «هفته سراهای دانشجویی» اردیبهشت هرسال همزمان با سایر دانشگاه های کشور، در دانشگاه بوعلی سینا نیز برگزار می شود.
امسال با مجوز و تصویب در شورای فرهنگی دانشگاه، برگزاری نمایشگاه تولیدات دانشجویی، با توجه به نامگذاری رونق تولید، سرکشی به سراها و جلسه های پرسش و پاسخ با دانشجویان، برگزاری رقابت های وزرشی و در نهایت آیین تقدیر از سرپرستان نمونه در دستور برنامه‌های هفته سراهای دانشجویی قرار گرفت.
برنامه‌های این هفته، روز 13 اردیبهشت سالجاری در سالن ورزشی اصلی دانشکده هنر و معماری، با حضور دانشجویان دختر و پسر برگزار شد.
بنابر تجربه سال های گذشته، از روزهای قبل از برگزاری این مراسم، برای حفظ نظم و انسجام برنامه، اقدام به فروش بلیط در بین دانشجویان شده و دانشجویان در نهایت با در دست داشتن بلیط‌ حتی از ورودی‌های مجزا، در جایگاه مجزا برای دختران و پسران قرار گرفته و در این برنامه شرکت کردند.
این مراسم که برنامه اجرایی آن از قبل توسط مسئولان حوزه دانشجویی بررسی و تأیید شده بود، طبق برنامه و بدون هیچگونه حاشیه ای در حال برگزاری بود، تا اینکه اپراتور صوت مراسم (که از بخش خصوصی در برنامه حضور داشت)، سهوا و خارج از برنامه، آهنگی دون شان فضای دانشگاه به مدت چند ثانیه را پخش و از با کلام بودن آهنگ (توسط خواننده غیرمجاز) نیز اظهار بی اطلاعی کرده است.
در پی پخش صدای یکی از خوانندگان غیرمجاز در ادامه این آهنگ، مسئولان برنامه سریعا نسبت به قطع آن اقدام کرده و با اپراتور صوت نیز برخورد جدی کردند.
دانشگاه بوعلی سینا صریحا ضمن اظهار تأسف از وقوع این امر سهوی، به شدت این اقدام را محکوم کرده و با مسببان موضوع پس از بررسی دقیق مساله، برخورد می کند.
مقطع کوتاهی از فیلم این برنامه، که توسط اشخاصی بدون رعایت موازین اخلاقی و حیثیت دانشگاه و با انگیزه نامعلوم ضبط و در فضای مجازی منتشر شده است، از منظر این دانشگاه رفتاری غیرمسئولانه، به شدت امری قبیح و غیراخلاقی تلقی می شود و قطعا جایگاه و نام وزین دانشگاه بوعلی سینا را در مجامع داخلی و خارجی با مخاطره مواجه کرده و طبعا این موضوع از طریق مراجع قضایی و ذی‌ربط مورد پیگرد قرار خواهد گرفت و برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد شد.
گفتنی است در برخی از اظهارنظرها و داوری های غیرمنطقی، سعی شده با نیت خوانی غیرواقع، ناخواسته بودن این ماجرا را پنهان و مطلب را به امور دیگری ربط دهند، که دور از انصاف است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.