استاندار قزوین گفت: هر چقدر مراحل صدور مجوزها طولانی شود ، فساد هم بالا می رود، باید تلاش کنیم فرآیند صدور مجوز تولید و سرمایه گذاری با کمترین زمان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالمحمد زاهدی ظهر شنبه در جلسه شورای گفتگو که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: شورای گفتگو یک محمل و بستری برای پیگیری مطالبات تولید کنندگان است که انتظار داریم ضمن شناسایی موانع رونق تولید راهکارهایی برای حل آن ارائه شود.

وی بیان کرد: دستور جلسات شورا باید محدود باشد تا بتوان مسائل را مورد بررسی قرار داد و تصمیم لازم را گرفت.

استاندار قزوین بیان کرد: اگر قانون حمایت از سرمایه گذار اجرا می‌شد بسیاری از واحدها را مثل فرنخ، مه نخ، کنتور سازی و پوشینه بافت را تعیین تکلیف می‌کردیم و با معرفی مدیری دولتی وضعیت را به سامان می‌رسانیدم.

وی با انتقاد از بی توجهی مدیران به مشخص کردن فرایند صدور مجوز در دستگاه خود و حذف موارد زائد گفت: به مدیران دستگاه‌های خدمات رسان اعلام کردیم مسیر فرآیندها مشخص شود اما هنوز جواب نداده‌اند که نشان می‌دهد یا مدیر به حوزه کاری خود آشنا نیست و یا می‌خواهد همچنان ارباب رجوع داشته باشد.

زاهدی یادآور شد: برخی مدیران دوست دارند فرایند صدور مجوز طولانی باشد و ارباب رجوع آنقدر رفت و آمد کند تا خسته شود و شاید به برخی مسائل تن دهد و همین روش بستر خطا و تخلف است.

استاندار قزوین بیان کرد: هر چقدر ما دولتی‌ها در کار بخش خصوصی بیشتر دخالت کنیم فسادش بیشتر است.

وی اظهار داشت: چرا باید دریافت مجوز اجرای طرح توسعه طولانی شود در حالی که همه شرایط و زیرساخت‌ها مهیاست و بهترین راهکار رونق تولید است اما همچنان کارها طولانی است.

زاهدی اضافه کرد: اسامی کسانی که دستور ابلاغی را اجرا نکردند به وزارتخانه معرفی می‌کنیم زیرا هنوز برخی نمی‌دانند چه مسئولیتی دارند.

استاندار تصریح کرد: مشکل دیگر تفسیر قانون است و برخی مدیران با تفسیر منفی می‌خواهند مانع تراشی کنند که مصداق بارز آن همین موضوع معافیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری است که حدود ۴۰ سال این شعاع زمینی محاسبه شده اما یک دفعه گفتیم مسافت هوایی مورد نظر است.

زاهدی گفت: در بدترین زمان که مشکل تحریم داریم با این موانع کاری می‌کنیم که سرمایه گذار داخلی و خارجی پشیمان شود و همین قانون در استان هم موجب شده یک سرمایه گذار خارجی فعالیت خود را متوقف کند.

وی بیان کرد: اختلاف دستگاه‌های اداری با هم باید بین خودشان حل شود و از ارجاع آن به دستگاه قضائی خودداری کنیم.

استاندار قزوین یادآور شد: بسیاری از قطعات واحدهای تولید که به دلیل تحریم وارد نمی‌شود می‌تواند در داخل تولید شود اما شناختی از ظرفیت‌های خود نداریم برای نمونه یک واحد نساجی در استان قادر است تمام دستگاه‌های مورد نیازش را بسازد و از این نمونه‌ها متعدد داریم که در صورت شناسایی می‌توان نیازها را برطرف کرد.

زاهدی در خصوص تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها هم گفت: اسامی واحدهایی که به دلیل مشکلات در اختیار بانک‌ها قرار گرفته‌اند مشخص شود تا بتوانیم ارزیابی دقیقی از وضعیت آنها داشته باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.