به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، عزیز محمدزاده افزود: کسب و کار مجازی واحد صنفی است که توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی برای ارائه محصول (کالا و خدمات) به طور مستقیم و یا غیر مستقیم و به صورت کلی یا جزیی به عمده فروشان، خرده فروشان و مصرف کنندگان از طریق ابزارهای ارتباط از راه دور از قبیل وب سایت و نرم افزارهای تجاری (اپلیکیشن) دایر شده باشد.
به گفته وی، کسب و کارهای مشمول قانون نظام صنفی بر اساس ماده 87 قانون این نظام که قصد فروش کالا و خدمات در فضای مجازی را دارند پس از راه اندازی کسب و کار مجازی بر اساس دستور العمل نظارت بر کسب و کارهای اینترنتی و چک لیست الزامات فنی نسبت به دریافت پروانه کسب و کار تجاری و نماد اعتماد الکترونیکی اقدام کنند.
وی ادامه داد: متقاضیان می توانند برای صدور پروانه کسب پس از راه اندازی کسب و کار مجازی مطابق چک لیست های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و ثبت تقاضا توسط متقاضی و بارگذاری مدارک مندرج به آدرس الکترونیکی www.enamad.ir مراجعه کنند.
رئیس اداره اصناف و تشکل های سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: عرصه فعالیت از طریق فضای مجازی این امکان را فراهم می سازد تا صاحب کسب و کار بتواند بدون در نظر گرفتن محدودیت جغرافیایی نسبت به ارائه کالا و خدمات به مشتریان اقدام کند.
رئیس اداره اصناف و تشکل های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: ضمنا در آینده ای نزدیک اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی تشکیل خواهد گردید که یکی از وظایف اتحادیه مذکور صدور پروانه کسب صنفی در رسته های کسب و کار مجازی است.
ایران در سال 2020 میلادی (1400 – 1399 شمسی) در آمد 100 هزار میلیارد تومان تجارت ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) را هدف گذاری کرده و استان کردستان نیز در قالب طرح تکاپو به دنبال کسب 2 درصدی این چشم انداز است.
انعقاد 17 تفاهم نامه مشترک بین شرکت های بخش خصوصی فعال در این حوزه، ایجاد زیرساخت ها و فراهم آوری سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد 6 هزار شغل مستقیم و بیش از 18 هزار شغل غیر مستقیم در بخش های IT و ICT اهم برنامه های دولت از اجرای طرح تکاپو در کردستان است.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.