به گزارش ایرنا، جواد کارگران دهکردی روز دوشنبه در نشست خبری طرح آسمانی ها در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: این تعداد پایگاه و کانون مساجد میزبان 12هزار نوجوان و جوان در راستای غنی سازی طرح اوقات فراغت است.
به گفته وی،طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با نام ' آسمانی ها'از بیستم تیرماه تا پانزدهم شهریورماه ادامه مس یابد.
کارگران افزود: نوجوانان و جوانان در این طرح با محوریت ورزشی ، فرهنگی ، هنری، سواد رسانه ، قرآن و تلاوت و فضای مجازی فعالیت می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای بهتر این طرح از ظرفیت های فیزیکی آموزش و پرورش و سپاه استان نیز استفاده می شود.
به گفته وی، هم اکنون 407کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال شده است که 60درصد از این کانون ها در مساجد فعال است.
کارگران گفت:براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور باید تمامی 950مسجد استان به کانون فرهنگی هنری مساجد مجهز شود.
دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این طرح با اجرای 50 رشته با حضور بیش از یک هزار مربی اجرایی می شود و نفرات منتخب به اردوهای فرهنگی اعزام می شوند.
حجت الاسلام مراد یوسفی افزود:کانون های فرهنگی هنری استان اگر چه با کمبود اعتبار مواجه است اما در خصوص پرداخت هزینه آب و برق و گاز مشکلی ندارد چرا که این کانونها در مساجد فعال است.
وی در پاسخ به این سوال که برخی از اعضا هیات امنای مساجد چندان موافق اجرای برنامه های طرح اوقات فراغت در این اماکن مذهبی و مقدس نیستند نیز گفت: در ابتدا برخی از افراد هیات های امنا مساجد با اجرای این طرح ها موافق نبودند که این مساله حل شده است و اکنون حضور جوانان در کانون زمینه ساز حضور آنان در مراسم مذهبی نیز است.
وی گفت: ایجاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرها و روستاها مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 900هزار جمعیت با 40شهر و بیش از 900روستاست که بخشی از این روستاها دارای مسجد است و بیشتر این مساجد روستایی دارای کانون فرهنگی هنری مساجد می باشد.
خبرنگار : محمود رئیسی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.