به گزارش ایرنا، عباس عاشوری نژاد روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز قلم که با همکاری انجمن اهل قلم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان بوشهر برگزار شد افزود: یکی از رازهای ماندگاری حافظ، فردوسی، مولانا و سعدی در سطح بین المللی این است که آنها نشان دادند اگرقلم، در خدمت مفاهیم بلند انسانی قرار گیرد و شایسته ترین کلمات را بنگارد، تحت هر شرایطی بازارش رونق خواهد داشت و در زندگی مردم تاثیر دارد.
رئیس مرکز پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: استان بوشهر و انجمن اهل قلم این استان به عنوان یکی از انجمن های فعال با سابقه درخشان کشور شاعران و داستان نویسان مطرحی را به کشور معرفی کرده است.
عبدالله رئیسی افزود: با توجه به شرایط موجود و محدودیت هایی که برای نویسندگان برای چاپ کتاب هایشان وجود دارد، سازمان ها و اداره های فرهنگی به مناسبت این روز حمایت های ویژه ای را برای اهل قلم در نظر بگیرند.
در این آئین رضا معتمد شاعر و پژوهشگر غزلی از خواجه حافظ شیرازی شرح و تفسیر و استاد مهدی جهانبخشان، طنزپرداز برجسته استان نیز طنزِ زیبا و دلنشینی را به مناسبت روز قلم ارائه کرد.
همچنین مرتضی زندپور، زهرا رضایی طرحانی و صالح دروند به شعر خوانی پرداختند.
دراین آئین ازسیدنصرالله بصری، رضا معتمد، عبدالله رضایی، مسلم زمانی و عبدالله رئیسی به عنوان فعالان حوزه فرهنگ تقدیرشد.
روز چهاردهم تیر ماه به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای فرهنگ عمومی، به عنوان ( روز قلم ) در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.