مجادله و تنش در جلسه علنی شورای‌شهر شیراز در این قسمت به چند نفر از اعضا رسید طوری که در دومین هفته، نماینده‌های مردم شیراز در شورا صحنه‌ای دیگر از تنش را در پارلمان به اجرا گذاشتند.

به گزارش ایلنا، هشتاد و سومین جلسه شورای‌شهر شیراز بدون حضور دستغیب رییس شورا و با ریاست ابراهیم صبوری نایب‌رییس آغاز شد.

مجادله‌ بین رئیس و یکی از اعضای شورای‌شهر و انتشار آن در فضای مجازی در هفته گذشته واکنش‌های فراوانی را در گروه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به‌دنبال داشت اما موضوع تنش در شورا پایان ندارد و این هفته به قسمت دوم رسید.

سولماز دهقانی و قاسم مقیمی، دو عضو خبرساز اصلی هشتاد و سومین جلسه شورای‌شهر شیراز بودند. مقیمی همانند هفته گذشته تذکراتی را درباره به کارگیری نیرو در شهرداری خطاب به شهردار و شهرداری مطرح کرد.

دهقانی رییس کمیسیون گردشگری شورا به صحبت‌های مقیمی واکنش نشان داد و گفت: دلیل این تذکر جناب مقیمی عدم به کارگیری نیروی پیشنهادی‌اش بوده است.

دهقانی با بیان اینکه چرا می‌خواهید به خاطر یک‌دستمال، قیصریه را به آتش بکشید، گفت: به دلیل اینکه نتوانستید نیرویی را که می‌خواهید وارد شهرداری کنید این‌گونه رفتار خارج از انصاف انجام می دهید.

PHOTO-2019-05-08-16-57-48

مقیمی در واکنش به دهقان افزود: شما خودتان خوب می‌دانید چه کسانی را وارد شهرداری کرده‌اید اما من تاکنون یک نیرو وارد شهرداری نکرده‌ام و هدفم از تذکرات، حمایت از نیروهای شهرداری است که جزو بهترین‌ها هستند.

هیچ توضیحی برای عدم حضور شهردار قابل قبول نیست

سید عبدالرزاق موسوی در ادامه این جلسه با بیان اینکه به مردم قول داده بودیم امانتدار باشیم اما اعیان و انصار خود را به شهرداری آوردیم و همه چیز را بر گردن شورا می‌اندازیم، افزود: با دست خودمان چه کاری داریم انجام می‌دهیم؟

وی با اشاره به اتفاقات جلسه اخیر شورا بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع انتظار داشتم امروز این موضوع در دستور کار قرار گرفته و پیامدهای این مسئله بررسی شود .

موسوی با اشاره به اینکه افکار عمومی نسبت به اتفاق رخ داده در هفته گذشته از ما پاسخ می‌خواهند خاطرنشان کرد: چنین فضای ایجاد شده جای بررسی و تامل دارد. قرار ندادن این موضوع در دستور کار صحن توسط هیئت‌رئیسه از موضوعاتی است که باید بررسی شود.

وی با انتقاد از عدم حضور شهردار در این جلسه ادامه داد: مگر شهردار می‌تواند زنگ بزند و بگوید فلان موضوع را از دستور کار خارج کنید؟ مگر ما قول ندادیم براساس قانون و آیین‌نامه عمل کنیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا بیان کرد:  اگر قرار است شورا ادامه یابد یک‌بار فکر کنیم و ببینیم به مردم چه چیزی گفته‌ایم؟ باید روش‌ها را اصلاح کنیم و شأن شورا را در مقابل شهرداری حفظ کنیم، چراکه از نظر ما هیچ توضیحی برای عدم حضور شهردار قابل قبول نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.