به گزارش ایرنا در فاصله کمتر از یکماه به آغاز سال جدید و شروع تعطیلات نوروزی، بسیاری از کلانشهرها و شهرها خود را برای پذیرایی از مهمانان نوروز آماده کرده اند این درحالیست که شهرداری اهواز میان ماندن یا رفتن شهردار همچنان سردرگم است.
منصور کتانباف شهردار اهواز، در شهریور سال 96 با رای هر سیزده عضو شورای شهر انتخاب شد اما از آن زمان تاکنون طرح چندین باره مساله استعفا، ممنوعیت فعالیت به دلیل قانون منع بکارگیری بازنشستگان و استیضاح شهردار، شهرداری اهواز را دچار چالش هایی کرده است.
شهردار اهواز در یکسال و نیم گذشته حداقل 2 بار مساله استعفای خود را به صورت غیر رسمی مطرح کرده است اما به دلیل آنچه اعضای شورای شهر 'مصلحت شهر 'می خوانند، این استعفا پس گرفته شد ؛ آذرماه امسال نیز برخی از اعضای شورای شهر با استناد به قانون منع بکارگیری بازنشستگان خواستار پایان کار کتانباف و انتخاب یک سرپرست شدند.
اگرچه در همان زمان لیستی از نامزدان احتمالی برای سرپرستی شهرداری اهواز در فضای مجازی منتشر شد اما سرانجام معاونت سازمان توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور فعالیت کتانباف را تا پایان سال 98 بلامانع اعلام کرد.
هنوز بیش از 2 ماه از آخرین ماجرای رفتن یا ماندن شهردار نگذشته که بار دیگر 10 تن از اعضای شورای شهر اهواز با امضای نامه ای خواستار استیضاح شهردار شده اند، درخواستی که به گفته حسین حیدری یکی از اعضای شورای شهر به دلیل طی نکردن مراحل قانونی، وجاهتی ندارد.
اسکندر لطفعلی زاده یکی از عضای شورای شهر اهواز ، روز دوشنبه در حاشیه لغو جلسه شورای شهر دلیل عدم استیضاح شهردار اهواز را خواست استاندار خوزستان عنوان کرد و گفت: در این خصوص باید برای مردم شفاف سازی شود اما فعلا از اعلام جزییات این خبر پرهیز می کنم.

**پای استاندار در میان نیست
نایب رییس شورای شهر اهواز اما این ادعا را رد کرد و اظهار داشت: تصمیم بر استیضاح شهردار اهواز بود اما به دلیل نزدیک بودن ایام نوروز، برای ایجاد نشدن وقفه در پرداخت حقوق کارکنان و پس از مشورت با مسئولان و اعضای شورای شهر این مساله کنار گذاشته شد.
مهران باباپور ادامه داد: با مشورت صورت گرفته با شورای عالی کشور و مفسران قانون شورای شهر مشخص شد که این استیضاح، چند مورد ابهام قانونی دارد .
وی در پاسخ به این پرسش که چرا امضا کنندگان نامه استیضاح شهردار در این نشست حاضر نشده اند یادآور شد: هیات رییسه شورای شهر نمی تواند برای حضور یا عدم حضور به هیچ عضوی فشار وارد کند، بلکه تنها مسئولیت اداره جلسه را بر عهده دارد، پنج عضو غایب کسانی بودند که خواستار استیضاح شهردار بودند اما پس از آنکه متوجه شدند استیضاح شهردار از دستور کار خارج شده، از حضور خودداری کردند.
باباپور خاطرنشان کرد: حتی کوچکترین اشاره ای درخصوص استیضاح و یا عدم استیضاح شهردار اهواز به شورای شهر نشده است، ما حرمت تمام مسئولان را نگه می داریم اما درخصوص تعیین شهردار اجازه هیچ دخالتی را نمی دهیم.
بنابراین گزارش، جسله امروز شورای شهر اهواز به دلیل غیبت پنج تن از اعضا و به حد نصاب نرسیدن لغو شد، محمدرضا ایزدی، سید محسن موسوی زاده، حجت الاسلام جاسم موسی پور و سید ناصر موسوی نژاد غایبان این جلسه بودند.
شهریور پارسال منصور کتانباف با 13 رای مثبت از سوی اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب شد، در این مدت شهردار اهواز چندبار درخواست استعفا از سمت و پس گیری استعفا را مطرح کرده است.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.