به گزارش ایرنا رهام پیکری، سه شنبه در نشست خبری در مرودشت بیان داشت: پس از گذشت هفت ماه و 10 روز از عمر شورای پنجم شهر مرودشت، اخباری مبنی بر ارتشا و رشوه خواری به گوش می رسید که سربازان گمنام امام زمان (عج) به این قضیه ورود کرده و پس از بررسی های فراوان به مسایلی در این زمینه دست یافتند.
وی افزود: بعد از تحقیقات سربازان گمنام امام زمان (عج)، اعضای شورای تامین شهرستان و مجموعه حراست استانداری فارس، چندین بار در این زمینه به شهردار و اعضای شورا شهر تذکر دادند که متاسفانه نه تنها آنها تمکین نکردند بلکه به این رویه نیز ادامه دادند.
پیکری ادامه داد: متعاقب آن از طرف سربازان گمنام امام زمان (عج) استان فارس این موضوع به صورت جدی پیگیری شد و در نهایت 6نفر از اعضای اصلی شورای اسلامی شهر مرودشت به همراه یک نفر از اعضای پیشین این شورا، شهردار و راننده او نیز دستگیر و به مقامات امنیتی استان تحویل داده شدند.
فرماندار شهرستان مرودشت افزود: مهمترین وظیفه اصلی اعضای شورای شهر، انتخاب شهردار است اما متاسفانه فضای فکری در شورای شهر مرودشت به نظر می رسد که یک نگاه مطالبه گری شخصی بوده و طبق رصد های صورت گرفته، انتخاب شهردار نیز بر اساس یک سری معاملات شخصی رقم خورده است.
وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات یاد شده، برخی از شایعات و اخبار ضد و نقیض در این شهرستان مطرح شد به همین سبب شورای تامین این شهرستان مبادرت به جمع آوری مدارک و مستندات قانونی در این زمینه کرد و آنها را برای اتخاذ تصمیم مقتضی به هیات حل اختلاف استان که ریاست آن بر عهده شخص استاندار است ارسال کرد تا پس از بررسی آنها در مورد اعضای شورای شهر و شهردار مرودشت رای قانونی صادر شود.
فرماندار شهرستان مرودشت در مورد استعفای 2 نفر از اعضای علی البدل شورای شهر مرودشت نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه اعضای این شورا منتخبان مردم بوده و باید در این زمینه پاسخگو باشند، تحت هیچ شرایطی این فرمانداری هیچ کدام از اعضای علی البدل این نهاد را ملزم به نوشتن استعفای کتبی نکرده و تنها 2نفر از آنها به دلیل مسایل و اتفاقاتی که رخ داده، به صورت اختیاری اقدام به نوشتن استعفای خود کرده اند.
پیکری، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر وجود ردپای یکی از اشخاص بلند مرتبه سیاسی در اتفاقات این شهرستان، ضمن تکذیب این مطلب، بیان داشت: تردید نداشته باشید چنانچه بالاترین مقام سیاسی هم در این زمینه دخیل باشد، سربازان گمنام امام زمان (عج)، دستگاه های امنیتی، قضایی و این فرمانداری به عنوان مدافع حقوق مردم و برای حفظ سلامت نظام با هیچکس تعارف ندارند.

** انتخاب سرپرست برای شهرداری مرودشت
فرماندار شهرستان مرودشت ادامه داد: با توجه به اینکه هم اینک 6نفر از اعضای اصلی شورای اسلامی این شهر در بازداشت به سر می برند و امور مربوط به طرح های عمرانی شهرداری مرودشت در یک ماه گذشته یا متوقف شده و یا به کندی پیش رفته است، با صدور حکمی از سوی استاندار فارس امروز (سه شنبه) حسن مهرابی به عنوان سرپرست شهرداری مرودشت منصوب شد.
پیکری افزود: از سوابق مهرابی می توان به شهردار کوار و فعالیت در واحد حراست استانداری فارس اشاره کرد، همچنین نام برده از شروع اتفاقات اخیر در شهرداری و شورای شهر مرودشت به عنوان ناظر استانداری در محل شهرداری مرودشت حضور مستمر داشته است.
او بیان کرد: در آینده نزدیک در فضایی توام با وحدت و آرامش و فارغ از مسایل جناحی و زد و بندهای سیاسی نسبت به انتخاب یک شهردار برای مرودشت اقدام خواهد شد.

** جذب نیرو در شهرداری مرودشت بدون مجوز قانونی
پیکری در باره وضعیت 70 نفر از نیروهای تعدیل شده در شهرداری مرودشت نیز اظهار داشت: متاسفانه اعضای شورای کنونی بدون کسب هیچگونه مجوز قانونی از سوی مراجع ذیصلاح، اقدام به جذب نزدیک به 70 نفر نیروی قراردادی در مجموعه شهرداری مرودشت کرده بودند.
او گفت: پس از اتفاقات اخیر، استانداری فارس تصمیم گرفت تا روشن شدن نهایی پرونده اعضای شورای شهر و شهردار مرودشت نسبت به تسویه حساب با این نیرو ها اقدام کند.

** مردم به شایعات توجه نکنند
فرماندار مرودشت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از سعه صدر مردم به دلیل رخدادهای اخیر در این شهرستان از آنان خواست به شایعات و اخبار ضد و نقیضی که در این زمینه در فضای مجازی منتشر می شود توجه نکنند و اخبار صحیح را از منابع قانونی دنبال کنند.
اوایل اردیبهشت ماه 97 شهردار و شماری از اعضای شورای اسلامی شهر مرودشت در پی اتهامات وارده دستگیر شدند.
در باره موارد اتهامی این افراد گزارشی از منابع رسمی منتشر نشده است.
پنجمین شورای اسلامی شهر مرودشت دارای 12 نفر عضو است که از این تعداد هفت نفر اعضای اصلی و پنج نفر علی البدل هستند.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
9877 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.