به گزارش ایرنا، فتح الله معین روز یکشنبه (ششم خرداد 97 )در نشست علنی این شورا افزود: هفته گذشته در یکی از مراکز رسمی شهر که علی القاعده باید مردم را دعوت به وحدت کند مطالبی به دور از انصاف گفته شد.
وی گفت : ای کاش این موضوعات بطور کامل روشن می شد و قصاص قبل از جنایت صورت نمی گرفت ؛ بر اساس یک نظریه اولیه بنا شد تا نام یک خیابان به عنوان تاریخی آن بازگردد و نام مرجع گرانقدری که بر آن بود در جای دیگری استفاده شود که مطالب ارائه شده در مورد آن، کثیر الظن بوده و در این شرایطی که باید به دنبال ایجاد وحدت باشیم به دور از انصاف است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امیدواریم برخی از صحبت های انجام شده در راستای ناامید کردن مردم نباشد، گفت: به همین دلیل به تمامی آرای مردم احترام می گذاریم و تلاش داریم در مسیر با وحدت و همدلی گام برداریم.
وی خاطرنشان کرد: عنوان کردن مطالبی مانند اختلاط زن و مرد در یکسری از برنامه ها یا اینکه اعضای شورای شهر به دیدار علمای اصفهان نمی روند یا از نظرات آنها برای مدیریت شهری استفاده نمی کنند تنها در جهت تخریب اعضای شورای پنجم است.
معین یادآوری کرد: همه اعضای شورای پنجم مقید به وحدت و یکپارچگی در جامعه هستند و ملاقات هایی با علمای بزرگ اصفهان همچون آیت الله طباطبایی نژاد و آیت الله مظاهری داشته و در جلسه ائمه جماعات اصفهان که با حضور آیت الله مقتدایی تشکیل شد نیز حضور داشته اند و امام جماعتی نبوده که اعضای شورا با آن دیدار نداشته باشند.
وی تاکید کرد: مطالبی که اعضای شورای پنجم پیگیر آن هستند در دوره های دیگر سابقه چندانی ندارد و از جمله برنامه های شورای پنجم می توان به توسعه کسب و کار، توسعه مراکز آموزشی و توجه به افراد آسیب دیده اجتماعی و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه اشاره کرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: این روزها برخی جریان‌ها در اصفهان از مدیریت شهری انتظار حل مشکلات معیشتی، بیکاری، فقر مردم و مسائلی از این قبیل را دارند.
مهدی مقدری افزود: آنچه برای ما به عنوان نمایندگان مردم اصفهان در پارلمان شهر، اهمیت دارد و برهمگان روشن است این‌ است که مردم و آرمان‌های آن‌ها درباره شهر و شهرنشینی، اصلی ‌ترین رکن مدیریت خوب شهری هستند که برنامه‌ریزان شهری باید به آنها احترام بگذارند.
وی اظهار کرد: شوربختانه باید اعلام کنم با وجود ادعای مقامات رسمی مبنی بر پایتختی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، آنچه به ما به ارث رسیده بود شهری فاقد نگاه به عرصه‌های هنری فاخر و با مشارکت نخبگان و اهالی فرهنگ و هنر بود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اما در همین مدت کوتاه از حضور مدیریت شهری جدید این معادله ناامید کننده در حال رنگ باختن است و امید و پویایی جای آن را گرفته و زمینه مشارکت همه جریان‌های موثر شهری فراهم آمده است.
وی با تاکید بر اینکه همه می توانند 'شهر دلخواه ایرانیان' را بشنوند، ببینند و حس کنند گفت: در همین مدت کوتاه، تلاش مدیران شهری این بود که شهر بوی عشق و محبت و مهربانی بدهد، گویی جریانی در این شهر فقط غم، اندوه، یاس و ناامیدی برای شهروندان آرزو می‌کند و سیاهی می‌طلبد.
مقدری ادامه داد: شهر را برای همه شهروندان ساخته‌ایم تا محلی برای زیست بهتر و بهبود کیفیت زندگی‌‌شان شود و آنچه در رویدادها، بزرگداشت‌ها و نامگذاری‌های این چند ماه خود را آشکار ساخت، این بود که سرمایه‌های انسانی و نمادین شهر دوباره یا به صحنه آمدند و یا نامشان دوباره بر زبان‌ها جاری شده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز پس از سال‌ها از بزرگانی چون امیرقلی امینی، ارچنگ، میرزا آقاامامی، معارفی، هنرفر، سروشیار، ارحام صدر، کسایی، فاطمی، برازنده، قوکاسیان، کیوان، ادیب و دیگر مفاخر شهر سخن به میان می‌آید و این افتخار ماست.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: بیایید با خدای خود خلوت کرده و با ابزار انصاف و وجدان فطرتی که امانت الهی است قضاوت کنیم تا بداخلاقی در جامعه حاکم نشود و وحدت که از منویات مقام معظم رهبری است در جامعه حاکم شود.
پورمحمد شریعتی نیا با اشاره به یکی از آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه 'ای کسانیکه ایمان آوردید سخنانی نگویید که بدان عمل نمی کنید'، اظهار کرد: همه مسلمانیم و خود را پیرو پیامبر عظیم الشأنی می دانیم که اخلاق، رفتار و کردار آن حضرت با مهربانی و عطوفت همراه بود پس بیاییم برای رضای خدا تلاش کرده و دیگران را متهم نکنیم و دست در دست هم بدهیم و در جهت آرامش و آسایش مردم به دور از گرایش ها قدم برداریم.
وی یادآوری کرد: بیکاری جوانان، فقر اقتصادی اکثریت جامعه تمامی وجدان های بیدار را به یاری و استمداد می طلبد و تمنای بنده به عنوان عضو شورای اسلامی شهر و به عنوان یک شهروند این است که انتقادها با کسب اطلاعات دقیق و با رعایت عدل و انصاف باشد تا نتیجه مؤثر داشته باشد.
به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های جمعه گذشته با توصیه به مسئولان شهر و شورای شهر اصفهان گفت: مشکل آب زاینده رود با برگزاری جلسه های مختلط دختر و پسر کنار پل خواجو و میدان امام (ره) حل نمی شود.
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی با انتقاد از پیشنهاد تغییر نام چند خیابان در اصفهان توسط شورای نامگذاری معابر و اماکن این شهر گفت: اصفهان نیاز به آرامش، آسایش و اتحاد دارد و تغییر اسم چند خیابان نیاز امروز شهر اصفهان نیست.
آیت الله مهدوی از تصمیم تغییر نام خیابان آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی به شدت انتقاد کرد و افزود: آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی به عنوان مرجع عالیقدر، باعث افتخار ایران و جهان اسلام است.
وی افزود: تغییر نام این خیابان اقدامی نادرست است و دادستان عمومی باید این مسائل را بررسی کند.
گ/6994/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.